معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان این بازدید اجرایی شدن پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی را یکی از آرزوهای دیرینه اقتصادی نامید.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۲۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور از سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بازدید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان این بازدید اجرایی شدن پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی را یکی ازآرزوهای دیرینه اقتصادی نامید و گفت: محقق شدن این آرزو قدم موثری در جهت تسهیل تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود و باعث افتخار است که این سامانه با اتکا به نیروی جوان و نخبه کشورمان طراحی و عملیاتی شده است.

شریعتمداری همچنین اجرایی شدن این سامانه را یکی از اقدامات گمرک در اجرایی کردن سیاست های فساد ستیزی دولت عنوان کرد و ارائه مؤثر خدمات و بهبود کارایی خدمات دولتی در مرزهای گمرکی، صرفه جویی در وقت و هزینه های فعالان تجاری، کاهش هزینه های حمل ونقل، کاهش زمان ترخیص کالا و ریشه کنی فساد در فعالیت های تجارت بین المللی را از نتایج این اقدام دانست.

کرباسیان رئیس کل گمرک نیز در این دیدار به تشریح مراحل مختلف امور گمرکی که توسط این سامانه انجام می شود، پرداخت و گفت: ما به سمتی در گمرک پیش رفته ایم که دیگر اسناد کاغذی را در گمرک حذف کنیم و همه چیز الکترونیکی شود، تا امکان جعل مدارک به صفر برسد.

رئیس کل گمرک همچنین از اجرایی شدن اظهار مانیفست الکترونیکی توسط شرکت های کشتیرانی خبر داد و گفت: کشتی‌های بین المللی قبل از رسیدن به بنادر کشورمان می‌توانند اسناد و مانفیست خود را به سامانه جامع گمرکی اظهار کنند، تا زمان رسیدن به بندر پیگیری های لازم برای بررسی اسناد آنها انجام شود و در کمترین زمان لازم بتوانند کالای خود را ترخیص کنند.

کرباسیان در پایان این دیدار از راه اندازی ارسال اطلاعات و مانفیست شرکت های حمل و نقل هوایی در آینده خبر داد.

ارسال نظرات