مسئول امور شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از برگزاری مراسم تشیع و خاکسپاری هفت شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۱۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان به نقل از خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن، سجاد امیریان، مسئول امور شهدای گمنام اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان، با تشریح جزئیات مراسم استقبال، وداع، تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام، عنوان کرد: کاروان شهدا صبح شنبه، 17 مردادماه با استقبال مردم از مرز زمینی شمال شهرستان رودان وارد استان هرمزگان می‌شود.

 وی با بیان اینکه به‌منظور معطر ساختن فضا به عطر شهادت، کاروان شهدا پس از مراسم استقبال به روستاهای مختلف این شهرستان اعزام خواهد شد، افزود: مراسم وداع با شهدا شنبه شب در مسجد ابوالفضل(ع) رودان برگزار می شود.

 امیریان گفت: بعد از ظهر روز یکشنبه 18 مرداد کاروان شهدا از شهرستان رودان به سمت بندرعباس حرکت می کند و ساعت 17 مراسم استقبال در میدان دفاع مقدس برگزار و از ساعت 18 نیز مراسم تشیع شهدا از مقابل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تا امامزاده سید مظفر(علیه السلام) برگزار خواهد شد.

 وی اضافه کرد: صبح دوشنبه 19 مرداد، یکی از شهید گمنام در کوی ولی عصر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشیع و تدفین می شود.

 مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) 2 شهید گمنام پس از تشیع در جزیره قشم، با وداع جزیره نشینان در جزیره لارک خاکسپاری می شوند.

 امیریان با بیان اینکه در این روز همچنین 2 شهید در شهر هشتبندی بخش توکهور شهرستان میناب، 2 شهید در شهر جناح شهرستان بستک تشیع و به خاک سپرده خواهند شد، گفت:  در حال حاضر بیش از 100 شهید گمنام در استان هرمزگان خاکسپاری شده است.

این هفت شهید از شهدای تازه تفحص شده غواص خط شکن عملیات کربلای ۴ هستند که با حضورشان بار دیگر دلاورمردی رزمندگان اسلام به ویژه بسیجیان گردان ۴۲۲ تیپ ذوالفقار لشکر ۴۱ ثارالله را یادآور می شوند.

ارسال نظرات