مسئول آموزشگاه موسیقی الهی مشگین شهر گفت: با اجرای کنسرت های موسیقی و بومی می توان موجب افزایش گردشگران و کسب و کار را رونق بخشید و با توجه به حجم مسافران ورودی به این شهرستان مسئولان نیز موظف می شوند کم و کاستی های این شهر را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۸۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حسن الهی، مسئول آموزشگاه موسیقی الهی در مشگین شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آموزشگاه الهی اولین آموزشگاهی است که از سال 1385 در سطح استان اردبیل در این شهرستان با هدف فرهنگ سازی صحیح موسیقی راه اندازی شده است.

وی افزود: این آموزشگاه در اوایل فعالیت خود با مشکلاتی مواجه شده بودیم اما بعد از دو سال فعالیت با تعداد محدودی هنر جو فعالیت این آموزشگاه رسمیت پیدا کرد و امروز بعد از گذشت چندین سال بیش از 150 هنر جو در این آموزشگاه مشغول تعلیم هستند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آموزشگاه موسیقی در اجرای برنامه های خود با مشکلاتی همچون عدم حمایت و هزینه های زیاد مواجه می باشد و این امر موجب شده است موسیقی در محدودیت قرار گرفته و موسیقی غربی و بیگانه بر موسیقی ملی و بومی این کشور برتری یابد در حالی که این کشور می توان آهنگ هایی را تولید کرد که در دنیا زبان زد باشد لذا در صورتی که بتوانیم به صورت آزادانه این هنر را ادامه دهیم می توان به موفقیت دست یافت.

وی تصریح کرد: در موسیقی 7 نوت وجود دارد که هر کدام از این نوت ها در زمان ها و مکان ها خاص مورد استفاده قرار می گیرد و موسیقی گیتار از جمله موسیقی هایی است که در این شهرستان به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

الهی با اشاره به کنسرت های موسیقی برگزار شده در این شهرستان گفت: متاسفانه در دریافت مجوز برگزاری کنسرت موسیقی در این شهرستان با مشکل مواجه شده ایم به طوری که برای اجرای هر موسیقی می بایست هزینه زیادی را به ادارات مختلف جهت دریافت مجوز اجرا پرداخت کنیم و این امر مشکلاتی را برای برگزاری بهتر برنامه ها ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: این آموزشگاه در تمام فصول سال با انوع مختلف موسیقی فعالیت می کند اما متاسفانه برخی از خانواده ها تنها برای پر کردن اوقات فراقت فرزندان خود در طول تابستان به این آموزشگاه مراجعه می کنند درحالی که این هنر نیز همچون کتاب های درسی می بایست در طول سال فرا گرفته شود لذا از خانواده ها انتظار می رود این فعالیت هنری جدی گرفته و تنها محدود به زمان خاصی نکنند و از رسانه ها نیز انتظار می رود با حمایت های خود این هنر را در راستای ترویج فرهنگ صحیح یاری نمایند.

وی با بیان اینکه مردم با دغدغه های فکری زیادی در طول روز دارند و این امر به مرور زمان برای برخی افراد دچار افسردگی می کند در حالی که هر از گاهی با اجرای کنسرت در ایجاد روحیه و نشاط این افسردگی ها را از بین می برد.

مسئول آموزشگاه موسیقی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان توریستی است لذا با اجرای کنسرت های موسیقی و بومی می توان موجبات افزایش گردشگران فراهم و کسب و کار را رونق بخشید و با توجه به حجم مسافران ورودی به این شهرستان مسئولان نیز موظف خواهند شد کم و کاستی های این شهر را مدیریت کنند.

در پایان به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر از مدیران رسانه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات