ویژه روز خبرنگار(1)/ دبير سرويس پايداري روزنامه جوان در گفت و گو با كوله بار:

دغدغه ای به نام جمع آوری خاطرات پدران ومادران شهدا/ دفاع مقدس، گنجینه ای تکرار نشدنی است

دبیر سرویس پایداری روزنامه جوان گفت: چند سالي است كه در حوزه دفاع مقدس قلم مي‌زنم. در "حال" زندگي مي‌كنم و به واسطه كارم مرتب به "گذشته" سفر مي‌كنم. گذشته‌اي با چند ميليون مشترك كه نقطه اتصال همگي‌شان جنگ است. جنگي تحميلي...
کد خبر: ۸۵۵۱۴۹۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،"عليرضا محمدي" دبير سرويس پايداري روزنامه جوان گفت: هشت سال است كه در حوزه دفاع مقدس فعاليت مي‌كنم. كار ما در نگاه اول پژوهش در بخشي از تاريخ معاصر كشورمان است؛اما اين بخش تنها تاريخ نيست، بلكه فرهنگي مملو از ارزش‌هاي انساني است كه از گذشته نشات مي‌گيرد و در آينده نيز حرف براي گفتن دارد.
 
محمدي افزود: در واقع كار ما خبرنگاران اين حوزه انتقال فرهنگ عاشورايي دفاع مقدس است كه در يك نگاه كلي در سه كلمه " ايمان، جهاد و شهادت" خلاصه مي‌شود. واژه‌هايي كه هر كدام دنيايي حرف و معني در خود دارند و دفاع مقدس مملو از مصاديق عملي اين سه كلمه، يعني شهدا،‌ جانبازان و ايثارگران است. خوشبختانه در مقطع زماني ما هنوز اين عزيزان حضور دارند و فرصت درك و شنيدن خاطرات و داشته‌هاي بكر و ناب‌شان را داريم.
 
وي با اشاره به اين نكته كه هر فرهنگي نيازمند الگوهايي براي معرفي خود است، بيان داشت: شهدا نابترين محصولي هستند كه از فرهنگ عاشورايي به جامعه بشري معرفي مي‌شوند؛ يعني اگر بخواهيم بگوييم فايده فرهنگ ايثارگري چيست و قرار است بشر را به كجا برساند؟ شهدا پاسخ اين سوال خواهند بود و اينكه فرهنگ ايثارگري، شهيد پرورش مي‌دهد كه به گفته امام خميني(ره) " قلب تاريخ است". 
 
اين خبرنگار حوزه دفاع مقدس در ادامه گفت: سال‌هاست كه بشر به دنبال "انسان" يعني نمونه كاملي از بشر كه الگوي سايرين باشد مي‌گردد. شهيد آويني مي‌گويد: "ما در جنگ انسان ديديم. ما يافتيم آن چرا را كه ديگران نيافتند" بنابراين اگر ما تنها بتوانيم به شناسايي اين "انسان‌ها" در دفاع مقدس بپردازيم و آن را به بشريت معرفي كنيم، رسالت خود را انجام داده‌ايم.
 
دبير سرويس پايداري روزنامه جوان در پايان تصريح كرد: در مقطع زماني ما هنوز يادگاران و بازماندگان دفاع مقدس حضور دارند و تا فرصت است بايد از درك بدون واسطه اين عزيزان بهره ببريم. در اين بين خبرنگاران حوزه دفاع مقدس بايد اين فرصت را غنيمت بشمارند و به ضبط و ثبت داشته‌هاي ايثارگران بپردازند. به ياد داشته باشيم كه تنها در طول سال 1392 چيزي در حدود 80 مادر و پدر شهيد مرحوم شدند. پس تا فرصت است گنجينه تكرار نشدني خاطرات و داشته‌هاي اين عزيزان را دريابيم.
انتهای پیام/ق
ارسال نظرات
آخرین اخبار