خيايانهاي شهر گيوي كه به عنوان مركز شهرستان كوثر محسوب مي شود جاي پارك ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۹۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، گيوي كه مايحتاج اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هر 25 هزار نفر اين شهرستان را تامين مي كند ديگر جايي براي عبور و مرور خودروها و همچنين جاي پارك ندارد.

تمامي خيابانهاي شهيد رجايي، باهنر، بهشتي و حاشيه هاي ميدان شهرداري و ميدان امام(ره) از جمله مكانهايي هستند كه به هيچ عنوان نمي توان در اواسط روز ماشين خود را در آنجا پارك كرد.

علي رغم نبود جاي پارك در خيابانهاي اصلي شهر گيوي؛ طرح پارك باني اتومبيل در اين شهر حذف شده است كه با اجراي آن مي توان هم در كنترل ترافيك و هم در نظم پارك اتومبيل ها اقدامات شايسته اي انجام داد.

از سويي عدم وجود جاي پارك در گيوي و از سوي ديگر وجود تابلوهاي راهنمايي و رانندگي با عناوين " توقف مطلقاَ ممنون" " پارك ممنون" كه ديگر كام شهروندان بخصوص رانندگان را در اين شهر را تلخ كرده است.

محدود بودن عرض خيابانها و عدم تعريض آن از سوي متوليان يكي ديگر از عاملان وجود ترافيك و نبود جاي پاركي مناسبت در خيابانهاي اصلي اين شهر محسوب مي شود.

در حال حاظر يك پاركينگ عمومي در سطح شهر وجود دارد كه آن هم به هنگام ورود ميهمانان و مسافران نوروزي و تابستاني با مشكل محدوديت پاركينگ مواجه مي شود.

هیچگونه پارکینگ استانداردی در شهر گيوي وجود ندارد و این مسئله موجب توقف بي جاي خودروها در خیابانهای اصلی، پارک دوبل و توقف در محل های ممنوع و در نهایت موجب راه بندان و ترافیک می شود.

اكثر خیابانهای این شهر نیز متناسب با ظرفیت و رشد شهر ساخته نشده اند و به زور دو ماشین در آن تردد می کند؛ تردد در خیابانهای اصلی شهر گيوي امروزه یکی از مشکلاتی است که آرامش شهروندان را بر هم می زند و حتي شهرداري و راهنمايي رانندگي هم در برخي از مواقع در كنترل ترافيك و نظم بخشيدن به پياده روها و خيابانها عاجز مي ماند.

اميد است مسئولين نسبت تعريض خيابانها، كنترل ترافيك به صورت اصولي، ايجاد پياده روهاي مناسب، ايجاد و تدارك يك پاركينگ عمومي مناسب و خدمات رساني مفيد و موثر به شهروندان اقدامات شايبسته اي را انجام دهند.

ارسال نظرات