خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح های مهم و حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان میامی با اجرای طرح های مختلف آب و خاک، خرید تضمیمی محصولات و تغییر الگوی کشت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۵۸۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، سید حسن میرعماد در جلسه شورای کشاورزی شهرستان میامی در محل فرمانداری این شهرستان از شهرستان میامی به عنوان قطب مهم کشاورزی استان نام برد و گفت: بیشترین اشتغال در این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: علیرغم خشکسالی و کاهش منابع آبی با جدیت دنبال راهکارهای استفاده بهینه از آب، عدم افزایش سطوح زیر کشت محصولات با مصرف آب بالا و حرکت به سمت افزایش تولید در واحد سطح هستیم که این موضوع در بخش گندم امسال به خوبی محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از کل گندم خریداری شده در سال گذشته، گندم از کشاورزان خریداری شده است.

میرعماد همچنین به اجرای طرح های مهم و حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان با اجرای طرح های مختلف آب و خاک، خرید تضمیمی محصولات، تغییر الگوی کشت، توسعه باغ ها در اراضی شیب دار، حمایت از کشت های متراکم و با مصرف آب کمتر، استفاده بهینه از مهندسان ناظر اشاره کرد.

فرماندار شهرستان میامی نیز در این جلسه اظهار داشت: بالغ بر ۹۰ درصد جمعیت شهرستان به صورت مستقیم با بخش کشاورزی ارتباط دارند.

احمد قاضی همچنین به مواردی از جمله، تأمین نیروی انسانی برای بخش کشاورزی، راه کارهای تشویقی برای حضور نیروها در شهرستان، کنترل سیلاب در بالادست با اجرای طرح های آبخیزداری، حل و فصل حدود مرزی با استانهای شرقی برای رفاه دامداران عشایر، استقرار ایستگاه هواشناسی کشاورزی، تأمین بذرهای اصلاح شده، ساماندهی اراضی شیب دار و توسعه باغ ها، ظرفیت توسعه کشت پسته، تعیین تکلیف مالکیت بخشی از اراضی، اجرای طرح های آب و خاک، ایجاد پست قرنطینه دام اشاره کرد.

در این نشست تعدادی از کشاورزان شهرستان میامی نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح و بحث و تبادل نظر شد.

مرمت چاه مالداری و احداث منبع ذخیره آب توسط مدیریت عشایر، اجرای طرح های پیشنهادی آبخیزداری در منطقه ظرف یک ماه از سوی منابع طبیعی، تعیین حدود مرزی برای استفاده دام عشایر در مناطق شرقی و اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی از سوی فرمانداری و دامپزشکی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها