خبرهای داغ:
امام جمعه شیراز گفت: ورود سرمایه‌های خارجی در شرایط جدید، باید با حفظ توان تولید ملی توأم باشد.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۷۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: با توجه به رفت‌وآمدهای فراوانی که این ایام از سوی شرکت‌های تجاری و هیئت‌های سیاسی به کشور ما در جریان است چند نکته را تذکر می‌دهم که نکته نخست همان رویکرد دولت است که بارها توسط مسئولان امر اعلام‌شده و باید در مقابل شرکت‌های اروپایی رویکرد فعال، پیشرو، پیش برنده داشته باشیم.

وی افزود: ما نباید حالت انفعالی داشته باشیم و آنچه آنان می‌خواهند انجام دهیم بلکه باید آنچه خود می‌خواهیم به شرکت‌های تجاری دیکته کنیم و از آنان بخواهیم خواسته‌های ما را دنبال کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: رئیس‌جمهور درگذشته و امروز و فردا بارها به این شعار تکیه داشته و دارند که چرخ تولید و کارخانه‌ها باید همانند چرخ سانتریفیوژها بچرخد بنابراین چرخ تولید باید حرکت داشته باشد.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: تولید ملی پیکره ضعیفی پیداکرده است بی‌تدبیری‌های گذشتگان، عدم برخورد نامتوازن برخی از بانک‌ها، رشد فزاینده دلالی، تولید را در مملکت ما دچار آفت کرده است و به زمین زده است و اگر این پیکر ضعیف با واردات بی‌رویه کالاهای لوکس، ماشین‌های گران‌قیمت و کالاهای مصرفی همراه بشود این باقیمانده جان تولید ملی هم در این واردات بی‌رویه نابود می‌شود و از بین می‌رود.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: بیاییم اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مبتنی بر تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی را ضمن بهره‌برداری از سرمایه خارجی در دستور کار قرار بدهیم و همان‌گونه که مسئولان امور بارها مطرح کردند که نسبت به قراردادهایی که با کشورهای خارجی در دستور کار قرارگرفته مسئله، مسئله کنترل واردات با حساب‌وکتاب است.

وی اظهار امیدواری کرد که این حساب‌وکتاب در واردات، تولید ملی کشور را ارتقا داده و مشکلاتی مانند بیکاری و نداشتن شغل را به حداقل ممکن برساند.

*مقابله با تحریف اذهان جامعه در دوران امام صادق (ع)

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس اظهار داشت: 25 شوال روز سه‌شنبه روز شهادت امام صادق (ع) رئیس مکتب و رئیس مذهب حقه جعفریه است که آن امام در سال 148 به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند.

وی افزود: دوران زندگی امام صادق (ع) دوران بسیار پیچیده‌ای بود از یک‌سو لاابالی‌گری، گناه و معصیت در بدترین شکل در جامعه اسلامی رواج پیداکرده بود به خاطر عیش و نوش بی‌حد خلفای بنی‌امیه و از سوی دیگر فرقه‌ها و گروه‌های مختلف به‌عناوین‌مختلف افکار و اندیشه‌های مردم را هدف قرار داده بودند و جامعه را به انحراف می‌کشیدند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: همین سخن را رهبر معظم انقلاب در سفر مبارکشان به استان فارس و نخستین سخنرانی که در شهر مقدس شیراز داشتند بیان داشتند که رژیم ستم‌شاهی با یک قیچی که دوتیغه داشت به جان مردم شیراز و استان فارس افتاده بود که یک تیغه آن لاابالی‌گری، گناه و ترویج معصیت و تیغه دیگر آن بی‌اعتقادی و ترویج اباحی‌گری فکری بود.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: با این دو تیغه یک قیچی ساخته بود برای قیچی کردن ارزش‌ها در این استان و مرکز آن و همین شرایط در دوران امام صادق برای مردم آن روز به وجود آمده بود و امام در یک گردابی از مشکلات، مدیریت جامعه اسلامی را عهده‌دار شدند و توانستند در آن گرداب مخوف با ستمگران مبارزه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) توانستند شیعیان را نگه‌دارند، مسلمانان را هدایت و ارزش‌ها را حفظ کنند و اجازه تحریف به ساحت اسلام ندهند، قرآن را از تفسیر به رأی آزاد سازند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس عنوان کرد: خدمات امام صادق (ع) در دوران امامتشان را که در فضای خاصی به وجود آمده بود در هیچ دوره‌ای از ائمه اطهار شاهد نیستیم چون هر دوره‌ای فضایی بود و آن فضا، اقتضائاتی داشت.

*بالندگی در عرصه علم از ضرورت‌های اقتدار است

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شانزدهم مرداد سال 1359 که امام راحل فرمان تأسیس جهاد دانشگاهی را تصویب کردند، گفت: جهاد دانشگاهی در پاسخگویی به یکی از نیازهای اساسی کشور در آن عصر و امروز و فردا بوده و هست و آن نیاز، رشد و بالندگی در عرصه علم و فناوری در قالب جهاد و اخلاص است.

ایمانی با تأکید بر این‌که باید فضای علمی دانشگاه با جهاد و اخلاص همراه شود، افزود: رهبر معظم انقلاب به این نکته از آغاز توجه داشته و دارند که یکی از مؤلفه‌های قدرت، تولید علم در جامعه است و جامعه ما باید در مسیر تولید علم شتابان با آهنگی سریع و تند حرکت کند توقف و درنگ یک لحظه هم در این مسیر جایز نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان در دیدار اساتید دانشگاه این گلایه را مطرح کردند و فرمودند: «ما در مقام شانزدهم علمی جهان ایستاده‌ایم البته می‌دانید ما سال 1998 میلادی پنجاه و دومین کشور جهان بودیم امروز شانزدهمین کشور هستیم اما باید همیشه شتابان حرکت کنیم چون دیگران با عجله در حرکت هستند».

*خبرنگاران در انتخاب خبرها مصالح جامعه را رعایت کنند

 امام‌جمعه شیراز بیان کرد: هفدهم مردادماه روز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان و روز خبرنگار است که این روز در ایران رنگ خون دارد و با رنگ خون زیبایی خاصی پیداکرده و لذا خبرگزاری‌ها و خبرنگاران باید قداست رنگ خون را حفظ کنند.

وی ادامه داد: خبرگزاری‌ها و خبرنگاران باید ادامه‌دهنده راه آن شهید باشند و راه او را که راه پرخطر و همراه با استقامت است طی کنند، در خبرها صداقت رعایت و در انتخاب خبرها آنچه مصالح جامعه است دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تبیین رسالت‌های خبرنگاران اظهار داشت: باید در میان خبرها، خبری انتخاب شود که آرامش بدهد، وحدت و انسجام را استوار و امید و اعتماد را در جامعه تقویت کند.

*لزوم تقویت توان بازدارندگی کشور در جهان بی‌عدالتی‌ها

آیت‌الله ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: هفته‌ای که گذشت شاهد بودیم که اسرائیل از اعمال و رفتار آل سعود و آل خلیفه سوءاستفاده و مجدداً کارهای گذشته‌اش را تکرار کرد.

وی یادآور شد: آل سعود در دو هفته قبل به محله البخا در استان تعز یمن حمله کرد، بیش از 70 زن و کودک بی‌گناه را کشت و بیش از 100 نفر را زخمی کرد و می‌بینید که اسرائیل در جمعه گذشته خانه یک فلسطینی را در اطراف شهر نابلوس به آتش می‌کشد و یک کودک 18 ماه به نام علی در آتش می‌سوزد، اما هیچ‌کدام از محافل رسمی حقوق بشر به این موارد اعتراض نکردند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: این است وضعیت دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم که هر کس قدرتی دارد از این قدرت می‌خواهد حمله کند و نابود کند، می‌بینید ترکیه می‌گوید می‌خواهم به سوریه حمله کنم آن‌طرف می‌آید مرزهای عراق را بمب باران می‌کند، به نام مبارزه با داعش می‌خواهند کشور سوریه را نابود کنند، در یمن و بحرین آل سعود و در فلسطین اسرائیل ترک‌تازی می‌کند، در عراق امریکا و داعش و تروریست‌های دیگر دخالت می‌کنند و در این شرایط باید جمهوری اسلامی به تمام قدرت‌ها، قدرت علمی، سلاح دفاعی، وحدت و همبستگی و انسجام درونی مسلح باشد تا دشمن نتواند نسبت به این کشور نگاه خیانت آلود داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها