خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی از برگزاری نخستین همایش دو سالانه «سومین حرم اهل بیت(ع)» با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، آیت‌الله محمدی گلپایگانی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی و رئیس مجلس شورای اسلامی در دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۷۲۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس پنج‌شنبه، در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) عنوان کرد: از سال 88 سنت حسنه‌ای توسط مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در شیراز بنا نهاده شد مبنی بر اینکه در این روز، جمعی از علما در حرم احمدبن موسی(ع) تجمع کرده و پس از عرض ارادت به ساحت ایشان، به حالت اجتماع برای جلسه روضه‌ای که بیش از 40 سال است در مدرسه خان برگزار می‌شود، حرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این برنامه نیز باید امسال انجام شود، افزود: لازم است که در این برنامه ائمه جماعات و طلاب مدارس مختلف حضور یابند و تنها ائمه جماعات شاخص حضور نیابند که لازم است از طلاب برای این مراسم دعوت به عمل آید.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود همچنین به فرا رسیدن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این دهه همایش دو سالانه «سومین حرم اهل بیت(ع)» که مربوط به بزرگداشت احمدبن موسی(ع) و سیدمیرمحمد(ع است، برگزار می‌شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه از 4 سال پیش برنامه‌ریزی این همایش آغاز شده است، گفت: به یاری خدا در دهه کرامت سال 96 نیز شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

وی از ارسال 80 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: این مقاله‌ها به صورت دو جلد کتاب 400 صفحه‌ای منتشر می‌شود که البته همگی انان از سوی هیئت علمی بازنگری شده‌اند.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: در افتتاحیه این همایش آیت‌الله محمدی ری‌ شهری و در اختتامیه آن نیز احتمالاً رئیس مجلس شورای اسلامی حضور یابند؛ ضمن اینکه آیت‌الله محمدی گلپایگانی و آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز در یکی از شب‌های این همایش حضور خواهد داشت.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی راجع به حرم احمدی و محمدی(ع) از زبان مسافران پرداخت و گفت: مسافرانی که از نقاط مختلف کشور به این حرم آمده‌اند، می‌گویند ما روحانیت و حال و هوای خاصی در صحن احمدبن موسی(ع) و محمدبن موسی(ع) احساس می‌کنیم یعنی معنویتی در اینجاست که یک زائر را به خود جذب می‌کند.

وی ادامه داد: یک گله‌ هم از سوی این مسافران مطرح شده و آن، این است که عمامه سرها و طلاب نسبت به حرم‌های مشهد و قم کمتر در حرم احمدبن موسی(ع) دیده شده‌اند که لازم است به این مسئله توجه داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها