ویژه روز خبرنگار(9)/ روزنامه نگار و فعال رسانه ای حوزه دفاع مقدس:

هزاران راه نرفته وحدیث ناگفته ...

علی شیرین، روزنامه نگار و فعال رسانه ای دفاع مقدس در یادداشتی نوشت: هزار راه نرفته وحدیث ناگفته از مظلومیت وغربت فرزندان این آب وخاک برزمین مانده است و باید تا سالهای دراز از غم ها وغربت ها،مظلومیت ها وایثار وخلاقیت ها و رشادتها در دوران دفاع مقدس نوشت.
کد خبر: ۸۵۵۱۸۰۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، در این یادداشت آمده است:

نوشتن از شهداو راد مردان وجوانمردان خطه ایثار وشهادت وسخن گفتن از پایداری و دفاع ملی یک ملت  در سپهر  ادبی ورسانه ای یک وظیفه و بی تردید  زینت بخش برگهای تاریخ حماسه سلحشوری ملت ایران و حلاوت بخش   گنجینه ادب و سخن این سرزمین است. نامداران ونام آوران این ملک در هشت سال دفاع از میهن اسلامی با جان مایه ایثار و اقتدا به پیشوا ومولا ومقتدای خویش حماسه ای درخشان  برای ماندگاری ایران آفریدند که سالها باید ازآن ودرباره آن نوشت و از مردان و شیر زنان این حماسه ؛ حماسه های بی شمارومثنوی های طویل  وبی بدیل سرود و هزاران برگ سفید رابه یادشان ودر ستایش شان به قلم تمجید وتجلیل آراست.

 امروز که روز خبرنگار است باید در باره   خونگاران جاوید ی مثل صارمی ها ،اقا جانی ها ، افشارها و برادران هاو...  هم  که به عشق وطن و روایت متن وتصویر  حدیث ناگفته ایثار و سر بلندی  سربازان سر فرازش وبرای اینکه ایران برای مابماند ، تابتوانیم امروز با هم سرود آزادی سر بدهیم و سر راحت بر بالین نهیم ، سرود ستایش سر دهیم و یاد ونامشان راگرامی بداریم . اما همه داستان به اینجا ختم نمی شود چرا که هزار راه نرفته وحدیث ناگفته از مظلومیت وغربت فرزندان این آب وخاک برزمین مانده است. درباره اینکه این جنگ چگونه آغاز شد وبه کجا رسید و ما چگونه ما شدیم؟! در باره  روزهای نخست جنگ که دشمن به ناگهان یورش برد وهزاران کیلومتر پیش آمد تا سالهای بعد و از غم ها وغربت ها ومظلومیت ها  وایثار وخلاقیت ها و رشادتها و ...باید نوشت واز امروزمان که در ساحل امنیت آرامش به سر می بریم وبسیاری از همجواران ما غبطه آسایش و آرامش این سرزمین را  می خورند، باید نوشت وسخن گفت، چراکه همه اینها ثمره مقاومت دیروز است؛ از مردان وزنان روستایی وشهری و سنگر نشینان بی سنگر و سربازان و سرداران و...، هزاران بر گ خاطره ناگفته وروایت ناشنیده بر جای مانده است که با ید به منصه ظهور وبروز برسد ، وسوال مهم تر اینکه رسالت دیروز چه بود وامروز  چه !؟دیروز مقاومت چگونه بود وامروز چگونه ؟! خبرنگاران عرصه ایثار وشهادت ومقاومت امروز در کجای  جنگ نرم  رسانه ای به سر می برند و برای آینده چه برنامه ای دارند و چرا از هم گریزانیم ودور هم نیستیم ، مگر نه اینکه دست خدا باجماعت است و دست اخر اینکه خود ما هم با خودمان   هزاران سخن ناگفته وحرف ناشنیده داریم که فرصت نکرده ایم بزنیم .....  
انتهای پیام/ق    

ارسال نظرات