خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند:

آمریکا هیچ وقت میانه خوبی با ملت ما نخواهد داشت

امام جمعه بیرجند گفت: آمریکا هیچ وقت میانه خوبی با ملت ما نخواهد داشت و همواره پشت صحنه علیه ما کار می کنند.
کد خبر: ۸۵۵۱۸۰۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه فقه سه مرحله داردکه یک مرحله اعتقادات است، اظهار کرد: فقه در اصطلاح به معنی احکام دینیمانند نماز، روزه، حج، جهاد و سایر احکام است.

اعتقاد، اخلاق و عمل درست سه پایه فقه است

وی خطاب به معلمان، اساتید، مربیان و روحانیون توصیه کرد: اول باید فقه اکبر یعنی اعتقاداتئ را درس دهند زیرا امکان ندارد یک جامعه سالم داشته باشیم که اعمالش کفر و اعتقادات آن اسلامی باشد.

رضایی افزود: با خدا زندگی کنیم و به خدا عشق بورزیم و با مسافرت زیبایی های دنیا را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه فقه اوسط اخلاق است، اظهار کرد: اخلاق وقتی درست می شود که اعتقادات درست شود و اگر می خواهیم فرزندانمان درست تربیت شوند و امر به معروف در جامعه برقرار شود باید به این مراحل توجه کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مرحله سوم فقه مرحله عمل است، خاطرنشان کرد: اگر کسی دین را نفهمد؛ بیابانی یعنی پشت کوهی است و در روایتی از امام صادق علیه السلام داریم که " در فهم دین تفقد کنید" .

کسی که دین را نفهمد؛ بی فرهنگ است

وی عنوان کرد: کسی که دین را نفهمد؛ بی فرهنگ است و یک فقیه از هزار عابد بهتر است و به همین دلیل باید تلاش کنیم که اعتقاداتمان را درست کنیم.

رضایی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: دنیا نمی تواند عظمت ایران را نادیده بگیرد که این به برکت خون شهدا و تلاش جوانان ما است که این مذاکرات به پیروزی رسید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به مناسبت های هفته جاری گفت: روز جهاد دانشگاهی در هفته جاری داریم و سالروز فتح اسپانیا است.

ترویج فساد و فحشا در بین جوانان ما همه تلاش دشمن است

وی به جنگ های صلیبی اشاره و اظهار کرد: امروز دشمن تمام تلاشش را انجام می دهد تا فحشا را در جامعه و در بین جوانان گسترش دهد. همان طور که در جنگ های صلیبی نمی توانند با زور بازو و نیرو مسلمانان را شکست دهند ولی بوسیله فحشا این کار را انجام دادند.

رضایی با بیان اینکه امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند؛ واقعیتش این است خاطرنشان کرد: امروز جوانان این مرز و بوم با تلاش و گسترش فرهنگ اسلامی در دنیا و با گفتگو با دنیا عظمت و قدرت ایرانرا به رخ جهانیان کشیدند ولی دشمن در پشت صحنه شیطنت های خودش را دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه وقتی رهبری انقلاب هشدار می دهند؛ حواستان را جمع کنید گفت: امام خامنه ای(مدظله) ضمن اینکه دفاع از مردان دیپلماسیانجام می دهد اما هوشزد می کنند که امریکا همان شیطان است.

آمریکا هیچ وقت میانه خوبی با ملت ما نخواهد داشت

وی ادامه داد: امریکا هیچ وقت میانه خوبی با ملت ما نخواهد داشت و همواره پشت صحنه برعلیه ما کار می کنند. آنها با فساد، فحشا، شراب و قمار با از بین بردن غیرت و مردانگی بر مسلمانان پیروز شدند که امروز نیز دشمن همین نقشه را برای نابودی اسلام دارد.

رضایی با بیان اینکه دین منبع شناخت و با همه شادی های درست موافق است گفت: دشمن دارد به شیوه های گوناگون فساد را در جامعه ما گسترش می دهد. مسلمانان اگر می خواهند پیروز بمانند باید از جامعه، غیرت، حجاب وعفت خودشان محافظت کنند.

وی با بیان اینکه این هفته میزبان چهار شهید گمنام خواهیم بود افزود: شهدا جانشان را دادند تا ما با راحتی زندگی کنیم. شهدا که به ما نیازی ندارند این ما هستیم که سرتا پا نیازیم.

وی خاطرنشان کرد: سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات ها و خبرنگاران صارمی و فرهای را تسلیت می گوییم.

امام جمعه بیرجند خطاب به خبرنگاران گفت: شمازیباترین لحظاتعمرتان را دارید صرف می کنند.

خبرنگاران به عنوان چشم جامعه آگاهی بخشی می کنند

وی عنوان کرد: خبرنگاران باید حواسشان باشد که به عنوان چشم جامعه مردم را آگاه و به حقوقشان آشنا کنند نه اینکه خدایی نا کرده به جای اصلاح دنبال یک شایعه ایی باشند که در شان جامعه اسلامی نیست.

رضایی ادامه داد: اکثر غریب به اتفاق خبرنگاران ما از بهترین مردم این جامعه اند بنابراین باید زمینه برای کارشان فراهم کنیم تا به عنوان چشم جامعه آگاهی رسانی کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین رویدادهفته جاری شهادت امام جعفر صادق(ع) استو همه باید تلاش کنند که فرهنگ و اندیشه امام را در جامعه گسترش دهند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: ما از اینکه خارجی ها به کشور ما آمدند؛ خوش حالیم ولی ما نمی خواهیم دنبال اقتصاد مصرفی باشیمنباید کالاهای خارجی را در بازار خودمان بریزیم بلکه باید دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی در آخر سخنان خود شعری از پروین اعتصامی خواند:

نشاید وقت بیداری غنودن

شبان بودن، ز گرگ آگه نبودن

نه هر کو گله‌ای راند، شبان است

نه هر کو چشم دارد، پاسبان است


ارسال نظرات
پر بیننده ها