فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش از صعود تعدادي از بسيجيان شهرستان خاش به قله دماوند بلندترين قله ايران و بلندترین آتشفشان خاورمیانه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۸۴۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سرهنگ  پاسدار موسي اصغري در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: کوهنوردی از ورزش‌های مهیج در کشور است که هیجان زیادی دارد و بر همین اساس این ورزش در شهرستان خاش طرفداران زیادی دارد.

وي اذعان كرد: به دلیل هیجان زیادی که این ورزش دارد و همچنین تاثیر مثبت آن بر سلامتی و تندرستی انسان این ورزش طرفداران زیادی در تمام رده‌های سنی دارد .

اصغري با بيان اينكه اين صعود توسط تعدادي از كوهنوردان بسيجي شهرستان خاش به كوه دماوند انجام شده است، افزود: مبلغ ده ميليون ريال جهت اعزام اين كوهنوردان از طرف سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه اين صعود به مناسبت "گراميداشت ياد و خاطره شهداي غواص كربلا 4" انجام شده است، اظهار كرد: اين برنامه در جهت ايجاد روحيه نشاط و ترغيب بسيجيان به انجام دادن ورزش ها وفعاليت هاي مناسب انجام شده است.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش اظهار كرد: كوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی پرمخاطره اما پرتنوع و پرتحرک است که انسان را به شادابی و نشاط و هیجان بیشتر وا می‌دارد و با طبیعت سازگار می‌کند.

همچنين صعود ديگري به مناسبت هفته المپيك توسط تعدادي از ورزشكاران و كوهنوردان شهرستان خاش به قله 4050 متري تفتان انجام شده است.

گفتني است؛ درگاه ملی آمار ایران، ارتفاع این قله را 5610 متر ثبت كرده است اما منابع دیگر، از جمله پایگاه ملی داده‌های علوم زمین ایران و وب‌گاه رصد زمین ناسا، ارتفاع 5670 متر و 5671 متر را نیز براي این کوه ذکر کرده‌اند.

 دایرةالمعارف فارسی فهرستی شش موردی از ارتفاع‌هایی که برای این قله آمده‌ است ذکر می‌کند که از 5543 تا 6400 متر می‌رسد. ...

ارسال نظرات