لزوم تسهیل در ازدواج جوانان/زکات در جامعه ترویج داده شود

امام جمعه سنندج بر تسهیل در زمینه ازدواج جوانان به مسئولان و مدیران سفارش کرد که در این زمینه قشر جوان را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه برای تشکیل خانواده آنها فراهم شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۹۱۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به اهمیت ازدواج در جامعه گفت: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از نیازهای ضروری در جوامع اسلامی است.

وی ضمن تاکید بر تسهیل در زمینه ازدواج جوانان به مسئولان و مدیران سفارش کرد که در این زمینه قشر جوان را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه برای تشکیل خانواده آنها فراهم شود.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدم توجه به ازدواج جوانان مشکلات و معضلات دیگری برای جامعه به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل لازم است که همه در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

وی به خانواده ها در خصوص امر ازدواج جوانانشان سفارش کرد که در این زمینه دست از تجمل گرایی برداشته و در راستای عملی کردن دستورات دین مبین اسلام زمینه برای ازدواج جوانان را فراهم کنند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله زکات در جامعه و جایگاه آن در آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: همانطوری که افراد جامعه برای ارتقای سطح معیشت و بهبود زندگی خویش تلاش می کنند باید به فکر هم نوعانشان نیز باشند و در این مسیر عمل به فریضه زکات و یاری مستمندان و نیازمندان از برترین امور است.

وی با اشاره به برکات پرداخت زکات در جامعه اسلامی بیان کرد: پرداخت زکات زمینه سالم سازی جامعه و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد لذا انتظار داریم که همه افراد جامعه در خصوص عمل به این فریضه الهی تمام توان خویش را به کار گیرند.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به موضوع اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز بیکاری یکی از مشکلات اصلی جامعه ماست و همه باید برای رفع این معضل تلاش و کوشش جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان زمینه ساز سلامت و سعادت جامعه است، یادآور شد: اگر جوانان شغل مناسب داشته باشند بخش زیادی از معضلات و مشکلات فعلی در جامعه از بین می رود و به همین دلیل مسئولان در این زمینه باید از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری کنند.

ماموستا خدایی در پایان ضمن تاکید بر توجه به آموزه های دینی در جامعه گفت: انتظار می رود که همه ما برای ترویج مناسب آموزه های دینی تلاش کنیم چرا که جامعه در هر شرایطی نیازمند توجه به دستورات دین مبین اسلام است.

ارسال نظرات