رئیس خبرگزاری صدا و سیما یکی از مهم‌ترین تاثیرات اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را جلوگیری از تاثیر‌گذاری جریان‌های اختلاف‌افکن دانست.
کد خبر: ۸۵۵۱۹۳۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمهرداد سیدمهدی برگزاری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را زمینه ساز وحدت کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: تشریک مساعی و جریان‌سازی برای مقابله با موج جدید ایجاد جنگ مذهبی و طایفی میان امت اسلامی و روشنگری به منظور جلوگیری از تاثیر‌گذاری جریان های اختلاف افکن از مهمترین تاثیرات اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی است.

وی با اشاره به نامناسب بودن فضای رسانه‌ای کشورهای اسلامی در شرایط کنونی گفت: عمدتاً رسانه ها تحت تاثیر جریان پول و قدرت قرار دارند و به ندرت بتوان رسانه مستقل و انعکاس دهنده واقعیات جهان اسلام پیدا کرد.

رئیس خبرگزاری صداوسیما شرایط فعلی رسانه های دنیای اسلام را به دو بخش رسانه های مقاومت که در اقلیت هم هستند و جریان رسانه‌ای محور عربی، عبری و غربی تقسیم کرد و افزود: جریان دوم رسانه ای تحت نفوذ جریان رسانه‌ای غالب در غرب است و نوع نگرش به رویدادها و برجسته سازی و یا عدم برجسته سازی رویدادها در این رسانه های تابعی از جریان رسانه ای غرب است.

سیدمهدی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران با توجه با سابقه و تجربه ای که در عرصه رسانه دارد، اظهار داشت: با توجه به این ویژگی ممتاز، ایران می‌تواند در بخش‌های مختلف خبری و تولیدی به ویژه تولید آثار فاخر اسلامی به کشورهای اسلامی کمک کند. 

وی افزود: ارائه آثار تولید شده در ایران، انتقال تجربیات و آموزش و همچنین کارهای مشترک می تواند زمینه‌ساز تولید آثار فاخر در دنیای اسلام باشد.

ارسال نظرات