در افتتاح فن بازار تخصصی مدیریت شهری مطرح شد:
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری نمود عینی اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۸۵۵۱۹۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر، پرویز فروغی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، آغاز به کار کرد.

نگاهداری با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 17 تا 19 مرداددر محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برپاست، اظهار داشت: در این فن بازار از بین 415 شرکتی که متقاضی حضور بودند، 230 شرکت بعد از ممیزی‌های لازم در آن حضور یافتند. 

وی افزود: در این فن‌بازار غرفه کارفرما وجود دارد که متشکل از سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق مختلف شهرداری‌های 12 کلانشهر کشور است. در این فن‌بازار نیازهای فناوری و تکنولوژی ارائه می‌شود و نهادهای حمایت‌کننده و تسهیل‌گری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بازار دارایی‌های فکری حضور دارند. 

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تصریح کرد: کریدورهایی برای مشاوره و عقد قرارداد در این فن‌بازار دیده شده و 5 بانک در آن برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات آماده فعالیت هستند. ویژگی فن‌بازار کنونی حضور 12 کلانشهر شهرداری‌های کشور است علاوه بر این 12 پارک علم و فناوری کشور نیز در این فن‌بازار با شرکت‌های خود حضور یافته‌اند.

نگاهداری افزود: امسال با پیمانکاران مختلفی که با شهرداری کار می‌کنند جلسات هماهنگی، برگزار شد تا بخش عمده‌ای از خرید محصولات خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهند. هدف این فن‌بازار باز کردن دروازه بازارهای شهرداری به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان است ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر آن اصلی ترین نمود عینی برگزاری چنین اقداماتی است، امیدوارم مجموعه تلاشی که همکاران شهرداری انجام داده منجر به انجام حرکت بزرگتری با تکیه بر توانمندی‌های داخلی باشد. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از 5 کشوری که برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده بود، کدام کشورها حضور یافتند؟ گفت: در حال حاضر از شهرداری لبنان در این فن‌بازار غرفه‌ای تدارک دیده شده است اما قصد داریم فن‌بازار سوم را به شکل بین‌المللی برگزار کنیم و از کشورهای بیشتری برای حضور در فن‌بازار دعوت به عمل آوریم.

ارسال نظرات