مهدی سجاده‌چی، فیلم نامه نویس، گفت: هزینه‌های تولید سرسام‌آور است و واقعیت اقتصادی به ما می‌گوید فیلمی را بسازیم كه مخاطب داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۲۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی سجاده‌چی سال 1340 در تهران متولد شد. او كار فیلم‌نامه‌نویسی را از سال 68 با «پاتال و آرزوهای كوچك» با همكاری مسعود كرامتی آغاز كرد. سریال‌های خاك سرخ، شهریار و طنز 90 شب و طبقه وسط از جمله فیلم‌نامه‌هایی است كه توسط وی درآمده است.


این فیلم‌نامه‌نویس مطرح كشوری در حاشیه كارگاه آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم در استان خراسان شمالی به روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: مشكل اصلی در فیلم‌نامه‌نویسی استعدادها نیستند بلكه مسئله ظرفیت تولید است و استان خراسان شمالی از این بابت مشكل دارد.


وی افزود: عدم وجود سینما و فقر ظرفیت‌های زیرساختی و تولید در این استان موجب می شود تا بهترین نیروها به مركز بروند و شانس خودشان را امتحان كنند.


سجاده چی خاطرنشان كرد: اگر مسئولین می خواهند فیلم‌نامه‌نویس داشته باشند باید ظرفیت ها را برای تولید هنرمندان فراهم كنند و انجمن سینمای جوان نیز در استان باید خیلی فعال باشد.


وی در رابطه با مزایای برگزاری این كارگاه آموزشی اظهار داشت: فیلم‌نامه‌نویسان با حضور در این كارگاه بیشتر در جریان سختی‌ها و دشواری‌های یك كار حرفه‌ای و مقبول قرار می‌گیرند و برای انجام كارهای بزرگ ظرفیت‌شان را بالا می‌برند و شناخت حرفه‌ای از سینما پیدا می‌كنند.


این فیلم‌نامه‌نویس مطرح كشور ادامه داد: این كارگاه می‌تواند به هنرمندان كمك كند كه اگر می‌خواهند چیزی تولید كنند بر اساس ظرفیت استانشان تولید و از ایدئال‌گرایی بیهوده دوری كنند. چون تا آخر فكر می‌كنند استعدادهای بزرگی بوده‌اند كه كشف نشده‌اند.


وی تصریح كرد: فیلم‌نامه‌نویسی محصول پیچیدگی جامعه بوده و یكی از آخرین هنرهایی است كه از دل جامعه مدرن بیرون آمده. به همین دلیل هرچه جامعه به آن سمت برود و عام تر شود، شانس اینكه سینما و فیلم‌نامه‌نویسی رشد كند بیشتر است. 


سجاده چی همچنین یادآور شد: هر چقدر شهر بجنورد در مدنیت خودش متنوع تر و متكثرتر شود، شانس بیشتری برای پرورش سینما و فیلم‌نامه‌نویسی دارد. 


وی در رابطه با تاثیر فیلم بر مردم تصریح كرد: هزینه های تولید سرسام‌آور است و واقعیت اقتصادی به ما می‌گوید فیلمی را بسازیم كه مخاطب داشته باشد و در حال حاضر در همه كشورهای پیشرفته كار آموزش مردم برعهده تلویزیون است و هیچ رسانه ای به اندازه تلویزیون و سریال نمی تواند تاثیرگذار باشد و باید سریال‌هایی را بسازند كه مسائل ضروری جامعه امروز را مطرح كند.


سجاده‌چی گفت: در این كارگاه سعی بر آن شد تا مراحل نگارش یك فیلم‌نامه یك قسمتی با گرایش پیشگیری از وقوع جرم به شكل كارگاهی كار شود.



ارسال نظرات