خبرهای داغ:

اعزام گروه جهادی بسیج دانشجویی شاهرود به روستای تلوبین میامی

25 نفر از خواهران دانشجوی دانشگاه شاهرود در قالب گروه جهادی«شهید چمران» به روستای تلوبین از مناطق محروم شهرستان میامی اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۴۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، 25 نفر از خواهران دانشجوی دانشگاه شاهرود در قالب گروه جهادی«شهید چمران» به روستای تلوبین از مناطق محروم شهرستان میامی اعزام شدند.

این گروه جهادی قرار است در مدت 10 روز به فعالیت های فرهنگی،علمی،آموزشی،مطالبه گری و پژوهشی بپردازند.

در مراسم بدرقه این دانشجویان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود،معاون فرهنگی دانشگاه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فندرسکی مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج شاهرود گفت: ما در فرهنگ قرآنی هم چنین موضوعی را داریم که به داستان حضرت موسی و حضرت خضر مربوط میشود و کاری که حضرت خضر انجام داد و دیوار را تعمیر کرد تا گنج زیر دیوار به صاحبان واقعی آن گنج که دو نفر بچه یتیم بود برسد به نوعی میتوان گفت خود این کار جهادی بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اردومهای جهادی گفت:آشنایی با کار جمعی،رسیدگی به محرومین،برخورد مستقیم با مشکلات مردم،خود سازی و یادگیری معنای درست اقتصاد مقاومتی را می توان از اهداف این اردوهای جهادی نام برد.

فندرسکی با اشاره به راه های جذب دانشجویان به این اردوها اظهار کرد: به عقیده من تبلیغات در این امربسیار مهم است و یکی از نکات مهم در این خصوص انتشار و تبلیغ باز خوردها و نتایج این اردو ها میباشد به عنوان مثال یکی از موضوعات مهم در این خصوص خاطره نویسی می باشد یا مورد دیگر تبیین و تشریح اردوهای جهادی در اجتماعاتی مانند نماز جمعه میباشد.

وی با بیان اینکه این اردو، اردوی فرهنگی جهادی است که فرهنگ از جهاد جداناپذیر است به رابطه اقتصاد مقاومتی با اردوی فرهنگی جهادی اشاره کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی باید گفت یکی از مهمترین موضوعات در تحقق این نوع اقتصاد نهادینه کردن بحث تعاون و جهاد است چرا که اقتصاد مقاومتی رابطه تگاتنگی با جهاد و تعاون دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود با اشاره به نقش ایند نهاد عنوان کرد: حمایت و کمک به این چنین فعالیت هایی را وظیفه خود دانسته و در صدد انسجام بخشی به کادر هیات ریسه دانشگاه و بخش های فرهنگی دانشگاه در این خصوص است که بحمدالله این انسجام و همکاری وجود دارد.

قربانی معاونت فرهنگی دانشگاه شاهرود نیز در این گفت و گو گفت: به عقیده بنده همه این اردو ها از جمله (جهادی و هجرت) در یک راستا انجام می شود، فقط برای اینکه روحیه ایثارگری و جهادگری برای قشر جوان زنده نگه داشته شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند«ما ملتی نیستیم که طالب جنگ باشیم اما حق دفاع از خود را داریم» و برای جذب جوانان به اردوهای جهادی بسیج دانشجویی به همراه معاونت فرهنگی کار های خوبی انجام شده است و به نظر من این اردو برای تمام دانشجویان است و نه فقط دانشجویان بسیجی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها