خبرهای داغ:
روز خبرنگار، نماد همیشگی حق‌بینی و حق‌نویسی و گام نهادن در مسیر آگاهی بخشی و نیک‌اندیشی و اطلاع‌رسانی با سلاح قلم است
کد خبر: ۸۵۵۲۰۵۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری ایثار، حسن شکیب زاده روزهایی که آهن و آتش کینه‌توزان و دشمنان این ملت، به جد کمر بر نابودی ملتی بسته بود که هیچ اطلاعی از غرور و قدرتش نداشت، بودند سفیران بصیرت و آگاهی که اسلحه بر دوش و قلم بر دست، پا جای پای شهیدان گذاشته و نوای آگاهی بخششان، عطر زندگی را در جای جای میهن اسلامی پراکنده می‌ساخت.

آن روزها خبرنگاران نیز به سهم خود، نه فقط 244 شهید، که 50 جانباز و 12 آزاده نیز تقدیم راه کردند، کسانی که خطر را به جان می‌خریدند و از بین گلوله‌ها، خمپاره‌ها و میدان‌های مین، گزارش و خبر تهیه می‌کردند تا راه و مسیر را به ما بنمایند. راهی که نشان از آگاهی و آگاه کردن، اعتقاد، ایمان و اطاعت از رهبری و امام بزرگش داشت.

و حال اگر چه 17 مرداد ماه را به پاس عروج آگاهانه‌ی شهیدی گرانسنگ، روز خبرنگار نامیده‌اند، اما نه "محمود صارمی" و نه همه‌ی آن شهیدان، جانبازان و آزادگان خبرنگاری که برشمردیم، که همه‌ی شهیدان و ایثارگران ایران اسلامی، اهل قلم بودند و آگاهی بخش. شهیدانی که با ایثار هستی خود، هست ما را رقم زدند.
روز خبرنگار، نماد همیشگی حق‌بینی و حق‌نویسی و گام نهادن در مسیر آگاهی بخشی و نیک‌اندیشی و اطلاع‌رسانی با سلاح قلم است و عشق. و خبرنگاران به عنوان سربازان فعال جبهه فرهنگی، همواره به عنوان جریان‌سازان بزرگ جامعه و وجدان‌های بیدار زمانه‌ی تدبیر و امید،‌ به شمار می‌آیند.

امروزه هنگامی که نامی از ایثار و شهادت به میان می‌آید، راه پیموده شده‌ی آنان، ندای بلند قلم‌های سرخی را نوید می‌دهد که هزاران هزار واژه و رویداد نانوشته را در خود به تصویر می‌کشد، روایت‌های واقعی و مانایی که باید اهل قلم و خبرنگار حقیقت‌جو و حقیقت‌یاب باشی تا فهمش برایت آسان نماید.

به یاد داشته باشیم که اگر قدم آگاهانه و هدفمند صدها هزار شهید و ایثارگر این دیار نبود. هیچ قلمی، توان قدم زدن در این بازار آشفته‌ی نابرابری و ناامنی جامعه‌ی رنگارنگ بی‌پروا را نداشت.

و باید گرامی بداریم قلم‌های خبرنگاران حماسه آفرینی را که قدم‌هایشان همگام و در مسیر حرکت تاریخ‌ساز و ماندگار شهیدان همیشه شاهد این دیار، در حرکت است و با رعایت حریم قلم و اندیشه، بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها