یك پژوهشگر تاریخ و خاطرات شفاهی گفت: فرهنگ و هنر در هر كجا باشد، آن مكان مقدس است و به همین جهت حوزه هنری محل مناسبی برای خاكسپاری شهدای گمنام دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۷۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری جواد كامور بخشایش، پژوهشگر تاریخ و خاطرات شفاهی، با بیان اینكه نخستین بار طرح تشییع و تدفین شهدای گمنام در مكان‌های مقدس، دانشگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های فر هنگی و ... را سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده كمیته جست وجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح طرح‌ریزی كرده است، اظهار كرد: در محل زندگی من، دو شهید گمنام را در بالای تپه‌ای به خاك سپرده‌اند و خود این موضوع ذهنیت جالبی در بین اهالی آن منطقه ایجاد كرده است و باعث شده تا مدام ارتباط نزدیك با این شهیدان و فضای معنوی كه ایجاد شده داشته باشند.


وی تاكید كرد: خاك‌سپاری شهدای گمنام در مكان‌های مختلف شهر، حركت درست و مثبتی است و تاثیر فرهنگی و مذهبی زیادی می‌تواند داشته باشد. به‌ویژه در حوزه هنری كه خود مكان مقدسی است. چرا كه فرهنگ و هنر هر كجا باشد، آن مكان مقدس است و همچنین بخش زیادی از ارزش‌ها و رسالت حوزه هنری به تبیین و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس باز می‌گردد و این نكته نیز باعث می شود تا تشییع شهدا در این مكان شكل زیبایی به خود بگیرد.


كامور بخشایش خاطرنشان كرد: وجود مقبره شهدا در حوزه هنری ایده خوبی است و باعث تجدید میثاق، عهد و پیمان لحظه‌ای هنرمندان با شهدا و مطهر شدن این فضا می‌شود. به لحاظ فیزیكی و معنوی هم تشییع این شهیدان نكته مثبتی است.


وی همچنین گفت: خاك‌سپاری شهدای گمنام در حوزه هنری بر روی فعالیت هنرمندان بی‌تاثیر نخواهد بود. هنرمندان و اهالی ادبیات حوزه هنری به صورت انتزاعی مفاهیم دفاع مقدس، ایثار و شهادت را در آثارشان منتقل می‌كنند و تجدید میثاق و عهد و به یادآوردن این شهیدان می‌تواند به فرایندی كه اجرا می‌شود، سرعت و كیفیت بالاتری بدهد.


مراسم تشییع دو شهید گمنام غواص سه‌شنبه 20 مردادماه و مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در محوطه حوزه هنری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات