معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنوز نیازی به واردات برنج نیست، گفت: برنج‌ وارداتی از ثبت سفارش‌های قبلی توسط وزارت صنعت است که آماری از تعداد و دارندگان این ثبت سفارش‌ها نداریم.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد نتایج نامه‌نگاری وزارت جهاد کشاورزی به گمرک در مورد آمار واردات برنج، گفت: گمرک پاسخ نامه وزارتخانه را ارسال کرده، اما از پاسخ‌های آنها در نامه به جواب درستی نرسیدیم، به همین دلیل مجدد به آنها نامه نوشتیم.

وی با تأکید بر اینکه ثبت سفارش واردات برنج از تاریخ 93.8.11 توسط وزارتخانه ممنوع شده، افزود: اما هنوز ما نمی‌دانیم که چه تعداد ثبت سفارش واردات برنج قبل از تاریخ مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: آقایان می‌گویند ثبت سفارش‌ واردات برنج تا 18 ماه اعتبار دارد، به همین دلیل واردات برنج با توجه به ثبت سفارش‌های قبلی همچنان ادامه دارد.

کشاورز تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی اطلاعی از تعداد ثبت سفارش‌های واردات برنج و اینکه این ثبت سفارش‌ها متعلق به چه کسی است، ندارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا نیازی به واردات برنج هست، گفت: اگر نیاز به واردات بود، وزارتخانه مجوز واردات صادر می‌کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه زیان واردات برنج بر تولید‌کنندگان این محصول چگونه است، گفت: پایین ماندن قیمت برنج در حد مرداد و شهریور سال 92 برای کشاورزان از جمله آسیب‌های واردات برنج است، اما از تغییر قیمت برنج در سطح خرده فروشی‌ها اطلاعی ندارم.

کشاورز در پاسخ به این سوال که آیا امکان ابطال ثبت سفارش‌های قبلی وجود، گفت: الان نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

وی در مورد میزان واردات برنج تا پایان امسال و اینکه امکان واردات یک میلیون تنی برنج تا پایان سال وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

بنا به این گزارش: در حالی که واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته ممنوع اعلام شده، گمرک جمهوری اسلامی ایران در 4 ماه نخست امسال ۲۹۱ هزارتن برنج به ارزش ۳۰۲ میلیون دلار وارد کشور شده است.

ارسال نظرات