نامه شماره 2 بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان خطاب به مسئولین این دانشگاه منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۰۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، در متن دومین نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان که خطاب به تیم مدیریتی دانشگاه لرستان نگاشته شده به شرح زیر است:

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

 ﻭ ﭘﻨﺪ ﺩﻩ ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﭘﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﺳﻮﺩ ﻣﻰ  ﺩﻫﺪ.

ذاریات - ۵۵

 با عرض سلام خدمت حوزه  مدیریت دانشگاه لرستان، ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در راستای بهبود همه جانبه  دانشگاه، نکاتی من باب تذکر و روشنگری پیرو نامه شماره ۱ بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان به اطلاع می رسد.

حاشیه سازی ها وفاصله گرفتن ازمتن، از اول انقلاب تاکنون ضربات محکمی بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد  آورده است. حاشیه هایی کم ارزشی  که به متن تبدیل شده اند و موجب فراموشی جهت دار اصل موضوع گشته اند.

( مصداق بارز سیاست بازی در محیط های علمی وفرهنگی دانشگاه ها حاشیه سازی درباره موضوع بورسیه ها بوده است، غلط ترین کار چندسال اخیر - کاری خلاف قانون ،خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق سیاست بازی - سم محیط های علمی ) سخنان رهبر معظم انقلاب در جمعی از اساتید دانشگاه ها ۳/۴/۹۴

استفاده چنین تدابیر عمیق و قابل تامل از طرف ایشان، وجوب حرکتی انقلابی و جدی را بر مسئولین امر روشن ساخت، اما دریغ از کوچکترین حرکت مثبت در این راستا ولی انتظارات کماکان پا برجاست.

اکنون پس از طرح موضوعی صنفی برای بیان مسئله اي مهم و قابل توجه در دانشگاه لرستان،(فروش مجتمع رفاهی و گردشگری) عده ای براساس  عادت ناشایست حاشیه سازی وسیاست بازی، سعی در متن جلوه دادن حاشیه اند؛  آیا دخالت های بی جا و بدون توجیه قدرت های بیرون از محیط دانشگاه در مدیریت کلان دانشگاه مسئله اي کم اهمیت بود که به حاشیه رانده شد؟؟؟؟ چراسعی در حذف صورت مسئله دارید؟؟؟؟؟ صورت مسئله واضح وصریحی که قبلا هم مطرح شد ولی جدی گرفته نشد....

امیدمان براین است که این دخالت هایی که با سیاسی کاری ومصلحت اندیشی های مضر همراه است در مسایل فرهنگی دانشگاه ورود پیدا نکند، هرچند ردپای آن حالا هم قابل مشاهده است.که اگر چنین مسئله اي رخ دهد جامعه دانشگاهی ساکت نخواهد ماند و نظاره گر نخواهد بود، عرصه فرهنگ جای درنگ وتامل های بیجا نیست و نخواهد بود. حرکت انقلابی آن زمان بروز خواهد کرد جامعه دانشگاهی دیگر تماشاگر مسایل سخیف و سبک دوران ننگین اصلاحات نخواهد بود.

مدیریت مستقل یک دانشگاه عرصه جولان قدرت های خارجی نیست، خدایی ناکرده از عرصه های صنفی به عرصه ی فرهنگی نفوذ نکند؟؟!!! درهمین برهه از زمان می بایست منقطع شود.

نکند که این تذکرات دوستانه جدی گرفته نشوند و به دنبال آن همگان شاهد دخالت ها و نفوذ بیشتری در عرصه مدیریتی دانشگاه باشند!!!؟؟ حرکت انقلابی را آن زمان مشاهده خواهید کرد ،مسائلي بیان خواهد شد که حق بدون پرده بر همگان آشکار وسره از ناسره متمایز جلوه کند.

ومن الله توفیق

ارسال نظرات