خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: خبرنگاران چشم تیزبین جامعه بوده و باید بدون تکیه کردن بر ظن و گمان، نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۱۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ سید مهدی صادقی ظهر امروز در مراسم تکریم از خبرنگاران که در تالار معصومه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: هر یک از ما در مسئولیتی که داریم باید برحسب وظایف صادقانه و شفاف عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی صادقانه و شفاف باید در عمل اتفاق بیفتد، تصریح کرد: باید دقت شود تا نظراتی که در این زمینه وجود دارد صحیح و بدون هیچگونه برداشت شخصی اطلاع رسانی شود.

استاندار قم با بیان اینکه تکیه نکردن برظن و گمان از وظایف خبرنگاران است گفت: باید دقت شود تا با صداقت افکار عمومی جلب شود.

وی همچنین رعایت اخلاق رسانه‌ای و اصل صداقت در حوزه کاری را از اصولی دانست که همه خبرنگاران باید به آن پایبند باشند و گفت: حفظ حریم و حرمت افراد نیز از دیگر اصولی است که خبرنگاران باید به آن عمل کنند.

صادقی با بیان اینکه خبرنگاران با حفظ حریم و حرمت‌ها باید حدود و مرزها را شناسایی کرده و از آن پا فراتر نگذارند، تصریح کرد: در این زمینه باید از کلام بزرگانی مانند بنیانگذار انقلاب اسلامی بهره برد که فرمودند این قلم که در دست شماست در محضر خداست و در جای دیگری نیز فرمودند عالم محضر خداست و نباید در محضر خدا گناه کرد و این نصایح باید آویزه گوشمان شود و تلاش کنیم جایگاه اجتماعی و دینی خبرنگاران را شناخته و سپس ارج نهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خویش بیان کرد: باید تلاش کنیم در فضایی دوستانه و صمیمی در اعتلای آگاهی عمومی قدم برداریم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها