مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری با تبریک روز خبرنگار، خواستار ایفای نقش اصحاب رسانه در راستای نهادینه شدن فرهنگ قرض الحسنه در جامعه شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۷۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شهاب زارعی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و هشت دیپلمات ایرانی در مزارشریف که سال 78 به دست طالبان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند؛ روز خبرنگار را تبریک گفت.

زارعی، با تـأکید بر نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانایی جامعه، تصریح کرد: کمک به عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از رسالت های خطیر طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به کم رنگ شدن فرهنگ قرض الحسنه در کشور، افزود: نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند قرض الحسنه در جامعه با کمک رسانه های جمعی محقق می شود و این فرهنگ، قیمت تمام شده پول در کشور را نیز پایین می آورد.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری، کمک به اقشار آسیب پذیر را از مآموریت های اصلی این بانک برشمرد و گفت: بیشتر مشتریان بانک مهر اقتصاد از اقشار آسیب پذیر هستند و فروش سهام این بانک به بسیجیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و رزمندگان برای انجام مأموریت دستگیری از نیازمندان جامعه بوده است.

این مقام مسئول، معنویت را تکمیل کننده کارهای صورت گرفته در بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و با اشاره به حمایت این بانک از طرح های عرصه اقتصاد مقاومتی،اظهار داشت: امسال بیش از 21میلیارد تومان اعتبار در راستای حمایت از طرح های اقتصادی مقاومتی استان در نظر گرفته شده است.

زارعی، مکانیسم مصرف اعتبارات در بانک مهر اقتصاد را منطقه ای و استانی دانست و افزود: بانک مهر اقتصاد به صورت عملی گام برداشته و حمایت از اشتغال و تولید را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی، از پرداخت بیش از دومیلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری با معرفی از سوی شرکت شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: بیش از 99درصد طرح های اقتصاد مقاومتی و تسهیلات تکلیفی را نیز توانسته ایم عمل کنیم.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان، از ورود بسیار خوب سازمان بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: متولیان اقتصاد مقاومتی در سپاه و بسیج استان، همه بر این باور هستند که تسهیلات اعطایی به اشتغال و تولید منجر شود.

وی، عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی را در زمینه های پرورش زنبور عسل، دامداری، قارچ، طیور، گلخانه، ماهی و ... عنوان کرد و تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی به صورت عملی در جامعه نهادینه می شود.

زارعی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در زمینه بانکداری الکترونیکی در این بانک فراهم شده، تاکید کرد: با برطرف شدن مشکل شبکه شتاب در این زمینه تحول خوبی ایجاد می شود.

تجلیل از خبرنگاران فعال استان چهارمحال و بختیاری، پایان بخش این نشست بود.


ارسال نظرات