خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خبرنگاران و رسانه ها برای حل معضلات اجتماعی همچون طلاق، مهریه های بالا و جهیزیه های سنگین و دیگر معضلات جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در نشست با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: خبرنگاران و رسانه ها وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش دارند و نباید به مشکلات و معضلات جامعه خود بی تفاوت باشند.
وی اظهار کرد: رسانه ها می توانند با فضاسازی سبک زندگی مردم را تغییر دهند و به طور قطع بیشتر این مشکلات زاده سبک زندگی غلط است.
وی گفت: مقام معظم رهبری بر سبک زندگی مردم تاکید و توجه بسیاری دارند و به طور قطع رسانه ها از مهمترین عواملی می توانند باشند که سبک زندگی مردم تحت تاثیر قرار دهند.
آیت الله علما در ادامه اظهار داشت: همه رسانه های داخلی ما بدنبال ارزش ها هستند و اگر روح حاکم بر رسانه های ما ارزشی باشد و بدنبال تزریق ارزش ها باشند به طور قطع تاثیرات و حاصل زحمات خبرنگاران در جامعه دیده خواهد شد.
وی افزود: پرداختن رسانه ها به مسایل سیاسی در حد و اندازه خوب است اما قطعا رهآوردی برای جامعه نخواهد داشت اما تلاش در جهت فضا سازی و تزریق ارزش ها در جامعه می تواند ثمره خوبی همانند ازدواج های آسان و موفق را به ارمغان آورد.
وی در ادامه با مقایسه رسانه های دنیا با رسانه های ایران گفت: امروز رسانه های دنیا بازیچه دست جنایتکاران دنیا هستند و می بینیم در مورد سوزاندن نوزادی در فلسطین و جنایات بی شرمانه عربستان در یمن سکوت اختیار می کنند.
وی افزود: البته بحمدالله خبرنگاران و رسانه های ما به دنبال روشنگری و نشر ارزش ها در ایران و در جهان هستند و کاملا مقابل رسانه های غربی قرار گرفته اند.
وی گفت: رسانه ها بایستی مانع از بی تفاوتی مردم و جوانان نسبت به ارزش های خود باشند چرا که امروز دشمن از راه بی تفاوت کردن وارد می شود و اگر تاریخ آندلس مسلمان را بخوانیم می بینیم که آندلس با بی تفاوت شدن مردمانش از بین رفت.
وی افزود: خبرنگاران باید بدنبال نقد منصفانه و سازنده در جامعه باشند و هرگز امانتداری را در اخبار خود فراموش نکنند.
ارسال نظرات