شیطان وسوسه می کند که غصه نخورید، خدا بخشنده است. ایرادی ندارد اگر گناه کردید! شیطان خدا و حلال و حرام خدا را طوری برای ما معنا می کند که از گناه کردن هم ابایی نداشته باشیم. یا نه، می گوید گناه کن خدای بخشنده از گناهت می گذرد. یا می گوید گناه کن امام حسین(ع) تو را شفاعت می کند!
کد خبر: ۸۵۵۲۳۵۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از  عصر فرهنگ: آیت الله سید ناصر محمدی در تفسیر سوره فاطر با اشاره به آیه 5 این سوره گفت: خدا می فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا» یعنی ای مردم وعده خدا حق است مراقب باشید زینت دنیا فریبتان ندهد، چون چرب و شیرین دنیا فریبنده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «ای دنیا! از من دور شو؛ خود را به من عرضه می کنی؟ می خواهی مرا به شوق آوری؟ هر گز! آن زمان که تو در من نفوذ کنی، فرا نرسد.» یعنی دنیا می خواهد علی(ع) را هم فریب دهد. فریب دنیا برای همه هست باید مراقب باشیم.

آیت الله محمدی تاکید کرد: جوانی، پول، مقام، شهرت و سلامتی فریبنده است. این نعمت ها در جای خود مشکلی ندارند ولی نباید موجب گمراهی انسان شوند.

مسئول دفتر شورای نگهبان یزد با اشاره به بخش دوم آیه 5 سوره فاطر گفت: خداوند در ادامه می فرماید« وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ» از این آیه می فهمیم خدا دو چیز را عامل گمراهی می داند، یک دنیا و دیگری «غرور»یعنی شیطان فریبنده! اما جالب تر این است که می فرماید مراقب باشید این موجود فریبنده شما را نسبت به خدا فریب ندهد.

محمدی، ادامه داد: فریب دادن نسبت به خدا یعنی چه؟ یعنی مثلا شیطان وسوسه می کند که غصه نخورید، خدا بخشنده است. ایرادی ندارد اگر گنه کردید! شیطان خدا و حلال و حرام خدا را طوری برای ما معنا می کند که از گناه کردن هم ابایی نداشته باشیم. یا نه، می گوید گناه کن خدای بخشنده از گناهت می گذرد. یا می گوید گناه کن امام حسین(ع) تو را شفاعت می کند!

وی، هشدار داد: مراقب این وسوسه ها باشید. خود خدا می فرماید من یعمل مثقال ذره شراً یره، یعنی خدا تمام گناهان کوچک و بزرگ را می بیند و بابت آن ها حساب می کشد. خیالتان راحت نباشد! این ها حرف شیطان است. شیطان جوری وسوسه می کند که فکر کنیم از همه بهتریم و هر چقدر گناه کنیم به پای بقیه نمی رسیم.

آیت الله محمدی، تصریح کرد: مثلاً عده ای می گویند یزید بعد از شهادت اباعبدالله پشیمان شد و از حضرت زینب(س) خواست راهی برای توبه به وی نشان دهد. حضرت زینب هم به وی توصیه می کنند نماز غفیله بخواند. این ها دروغ است. هرگز خدا یزید را نمی بخشد. خداوند عادل و حکیم است قرار باشد یزید را هم ببخشدخلاف عدالت و حکمت است. این روایت هیچ سند و مدرکی ندارد. فقط حرفی است که برخی ها برای مردم نقل می کنند. اگر روایتی شنیدید حتما با سند باشد. مخصوصا که مانند چنین حرف هایی با قرآن هم سازگار نباشد.

وی گفت: چرا به شیطان می گویند غرور؟ چون خیلی حیله گر است. وقتی کار بدی می کنیم شیطان آن را زینت می دهد. می گوید این کار مد روز است! کلاس دارد! یا زمانی که می خواهیم کار خوبی انجام دهیم مانع می شود و می گوید این ها کهنه پرستی است. فراموش نکنیم شیطان به عزت و جلال خداوند قسم خورده تا ما را گمراه کند. شیطان دشمن ما است باید مراقب حرکات دشمن خود باشیم.

گفتنی است جلسات تفسیر قرآن آیت الله محمدی جمعه ها بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه مکتب امام واقع در خیابان کاشانی برگزار می شود.

 

ارسال نظرات