فعالیت‌های صنایع دستی زندانیان اردبیل گسترش می‌یابد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری کارشناسان صنایع دستی فعالیت‌های صنایع دستی زندانیان استان اردبیل توسعه و گسترش یابد.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۵۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: موضوع گسترش و توسعه علمی و تجاری‌سازی صنایع دستی زندانیان اردبیل باید مورد توجه قرار گرفته و در این راستا تلاش و جدیت شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت بالقوه زندان‌های استان برای گسترش تولیدات صنایع دستی و نقش اشتغال نشسته زندانیان در کاهش تنش‌های روحی و روانی و آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها، گفت: با آموزش‌های هنری و صنایع دستی می‌توان تغییر رفتار در زندانیان ایجاد کرد.

وی بیان کرد: اگر زندانیان به سمت کارهای جدید و هنرهای دستی مناسب با روحیات خود سوق داده شوند به یقین در می یابند که اینها به جای حمل مواد مخدر، تهدید امنیت جامعه، سرقت و انواع بزه‌ها می توانند علاوه بر اینکه برای جامعه مفید واقع شوند یک احساس خوشی و مفید بودن درونی را به آنها بدهد که این امر زمینه ساز بازگشت سعادتمندانه و بازاجتماعی شدن آنها می‌شود.

فتحی با اشاره به ظرفیت تولیدات صنایع دستی در زندان‌های استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به این ظرفیت‌ها کارشناسان خبره صنایع دستی استان برای مسیردهی به جریان کار و تلاش زندانیان شاغل در این عرصه برای گسترش علمی و تجاری سازی این بخش از اشتغال مددجویان کار کارشناسی انجام دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل افزود: در صورتی که آموزش‌های لازم برای فراگیری صنایع دستی در زندان‌های استان افزایش و گسترش یابد این افراد می‌توانند با استفاده از این مهارت‌ها و آموزش‌های ارائه شده پس از آزادی از زندان اقدام به فعالیت تولیدی و اقتصادی کنند.

ارسال نظرات