بستر ورود صنایع دستی اردبیل به بازار اقتصادی فراهم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بستر ورود صنایع دستی اردبیل به بازار اقتصادی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۶۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم حاجی‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نشست با مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی و مهم اداره کل میراث فرهنگی استان ورود صنایع دستی به بازار اقتصادی است که در این راستا با برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های مختلف در صدد رسیدن به این مهم هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هدفگذاری ما در زمینه صنایع دستی نگاه همزمان اقتصادی و کیفی به این بخش است و با توجه به اینکه زندان بستر مناسبی برای توسعه این هنر و صنعت بوده می‌توانیم با انجام کار کارشناسی قدم‌های مثبت و ارزنده‌ای را در زمینه گسترش صنایع دستی و اقتصادی در زندان‌ها برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه ورود به عرصه‌های جدید برای آن اداره کل یک دستور کار است، تصریح کرد: سیاست ما مبتنی بر توسعه است و استان اردبیل از پرتنوع ترین صنایع دستی در سطح کشور برخوردار بوده و می‌توان با توجه به نیازها آن را در زندان‌ها گسترش داده و سبب رونق و توسعه صنایع دستی در اردبیل شد.

حاجی‌زاده از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد کارگاه‌های آموزشی در زندان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: با ایجاد این کارگاه‌ها در زندان‌های استان هم زمینه برای توسعه تولیدات صنایع دستی و هم برخورداری مددجویان از این آموزش‌ها در راستای استفاده بهینه از فضای زندان و نیز کسب درآمد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه صنایع دستی مهارت است، افزود: بیشتر اوقات این مهارت است که از ارزان‌ترین مواد اولیه گران‌ترین هنر دستی را خلق می‌کند و ارزش صنایع دستی با مهارت انجام کار قیمت‌گذاری می‌شد پس باید اهتمام ما در زندان‌ها به بالا بردن مهارت‌های زندانیان معطوف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان و براساس توافق‌های انجام شده کارکنان زندان‌های استان اردبیل از خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات