همسر شهید محمود ایل بیگی عنوان کرد:

گفت و گوی اختصاصی شهید محمود ایل بیگی با مقام معظم رهبری

همسر شهید محمود ایل بیگی : آرزوی حاج محمود برای دیدار با مقام معظم رهبری به حقیقت تبدیل شد که این اتفاق شیرین برای وی فراموش نشدنی بود.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۶۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سهیلا زارع تیموری همسر این خبرنگار شهید اشاره مختصری به بیوگرافی همسرشهیدش نمود و گفت:شهید حاج محمود ایل بیگی در 2 اسفند 1341 در شهرستان کبودرآهنگ همدان به دنیا آمدند. در دو سالگی به تهران اقامت کردند و پس از طی کردن مدارج علمی و کسب مدرک کارشناسی ارتباطات و خدمت سربازی، در سازمان صدا و سیما استخدام و بعنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر در این سازمان مشغول به فعالیت شد.



وی در ادامه افزود: شهید ایل بیگی به نماز اول وقت اعتقاد زیادی داشت. یک مومن واقعی بود و برای خانواده اهمیت زیادی قائل می شد. خیلی اهل مطالعه بود و زمان زیادی را به این کار اختصاص می داد و کتابخانه ای پر از کتاب های مختلف داشت و مطالعه زیاد، اطلاعاتشان را بالا برده بود. وی با هر کس متناسب با سن خودش رفتار می کرد.غرور در شخصیتش جایی نداشت و به خاکی بودن معروف بود. دست نیازمندان را می گرفت و کمکشان می کرد و...

تیموری خاطر نشان کرد: یادم نمی رود توصیحه های حاج محمود را که می گفت: "اگر می خواهی اصحاب رسانه شوی، باید بدانی که رسانه ای همیشه در راه رساندن و رسیدن است. باید برسی و بالغ شوی. بعد رسانه ای شوی. وگرنه از قافله رسانه ای ها عقب می مانید."

وی در ادامه با اشاره به تجارب خبرنگاری این شهید گفت:یکی از آرزوهای شهید ایل بیگی دیدار با مقام معظم رهبری بود تا این که در فرصتی محیا شد تا در سن 25 سالگی مصاحبه ای با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشند، حاج محمود  تعریف می کرد که هنگام مصاحبه و زمانی که حضرت آقا وارد اتاق شدند،  به علت شوق زیادی که داشتم خیلی دچار استرس  شده بودم و حضرت  آقا هم وقتی این صحنه را دیدند، چیزی از جیبشان درآوردند و به من دادند. دیدم نخودچی و کشمش است. بعد از آن اضطرابم کم شد و شروع به مصاحبه کردم.این مصاحبه برای ایشان شیرین و برای ما افتخارآمیز بود.

همسر شهید ایل بیگی ابراز داشت: حاج محمود دائما به ماموریت می رفت و در سفر داخلی یا خارجی بودند. یادم می آید اوایل ازدواجمان برای ایشان ماموریتی پیش آمد. قرار بود به افغانستان بروند. آن موقع افغانستان گرفتار جنگ داخلی نیروهای طالبان و ... بود. شرایط بسیار خطرناک بود؛ طوری که حتی او وصیت نامه شان را نوشت و رفت.با وجود اینکه در افغانستان شرایط سخت و خطرناک بود هر بار که از آنجا تماس می گرفت، با آرامش با من صحبت می کرد و این آرامش را به من انتقال می داد؛ اما پس از بازگشت از افغانستان متوجه شدیم سلامتشان به خطر افتاده بود و  مدتی هم در بیمارستان بستری بود.

وی با اشاره به اهداف این شهید افزود: همسرم دوران نوجوانی و جوانیشان را در انقلاب مقدس اسلامی سپری کرد و همه توانشان را برای پاسداری و حفاظت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  می گذاشت و توصیه ای که همیشه به فرزندانمان  داشتند همین بود.

تیموری در پایان خاطر نشان کرد:ادامه دادن راه شهدا، نگاه به زندگی شان و پیروی از هدف هایشان است. آنچه آنان برایش خون دادند، بلاشک ارزشی والا دارد.

شایان ذکر است شهید حاج محمود ایل بیگی در 15 آذر 1385 به همراه 103 تن از دوستان خود در سانحه هوایی c-130 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/د.ا
ارسال نظرات
آخرین اخبار