۳۱ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی اردبیل شرکت می‌کنند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۳۱ استان کشور در نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۱۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه بررسی هماهنگی برگزاری نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اردبیل اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور میهمانان داخلی و خارجی، 19 مرداد ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور بهمن نامور، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، میهمانان داخلی و خارجی از 19 تا 23 مردادماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار می‌شود.

دباغ عبداللهی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور قابلیت‌های حوزه سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همزمان در قالب یک نمایشگاه ملی به نایش گذاشته می‌شود که استان اردبیل میزبان برپایی این نمایشگاه سه جانبه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در این نمایشگاه 148 غرفه میزبان 31 استان کشور و شرکت‌های گردشگری خارجی می‌شود، گفت: در این نمایشگاه، 66 غرفه قابلیت‌های صنایع دستی سراسر کشور و 30 غرفه نیز ظرفیت‌های صنایع دستی استان اردبیل را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اختصاص 30 غرفه برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری سطح کشور افزود: در این غرفه‌ها توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی و خدمات مسافرتی و گردشگری و جاذبه‌های گردشگری توسط ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها معرفی و شناسانده می‌شود.

دباغ عبداللهی اظهار کرد: کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نخجوان و ترکیه نیز در قالب 9 غرفه به معرفی شرکت‌های خدمات مسافرتی گردشگری و هتل‌های خود به بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهند پرداخت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اختصاص 10 غرفه به سرمایه‌گذاران بنام گردشگری در سطح استان به منظور معرفی پروژه های گردشگری افتتاح شده یا در حال ساخت خبر داد و افزود: سه غرفه نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان را به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: در 30 غرفه اختصاص یافته به محصولات صنایع دستی استان اردبیل تمامی رشته‌های بومی صنایع دستی استان چون محصولات چرمی، معرق چوب، سفالگری، منبت چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نگارگری، ورنی‌بافی، گلیم‌بافی و سایر رشته‌های صنایع دستی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار