۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دهیاری‌های اردبیل اختصاص یافت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: امسال ۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات سنگین برای دهیاری‌های استان اردبیل اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۴۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر طوبی، در جلسه بررسی مشکلات و نارسایی‌های روستاهای شهرستان نمین اظهار داشت: امسال مبلغ 28 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات سنگین برای دهیاری‌های استان اردبیل اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: از محل همین اعتبارات تعداد 2 دستگاه مینی لودر برای روستاهای میناباد و نیارق شهرستان نمین در نظر گرفته شده که تا دو ماه آینده خریداری و تحویل دهیاری‌های این دو روستا می‌شود تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن امسال با استفاده از قیر یارانه‌ای آسفالت معابر روستاهای آلادیزگه و نیارق در بخش ویلکیج نمین را انجام داده و با توجه به توافق انجام شده در صورتی که هر کدام از دهیاری‌های روستاها بتوانند زیرسازی معابر را از اعتبارات داخلی انجام دهند بنیاد مسکن استان نسبت به آسفالت‌ریزی رایگان اقدام می‌کند که این یک فرصت استثنایی به تمام دهیاران در سطح استان است.

طوبی با اشاره به تسهیلات موجود در بحث اشتغال‌زایی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی روستایی برای طرح‌های مشارکتی، با سود تسهیلات صفر درصد در مناطق مرزی و 3 درصد برای سایر مناطق روستایی افزود: در صورتی که هر شهرستان بتواند نسبت به معرفی طرح مشارکتی با حداقل تعداد 200 نفر برای دریافت تسهیلات اقدام کند براساس طرح مورد نظر تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات قابل پرداخت خواهد بود.

در این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان نمین نیز اظهار کرد: اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر روستایی شهرستان نمین از آغاز سال 94 تاکنون مصوب شده که امیدواریم با این امر شاهد بهسازی معابر روستایی و افزایش رضایتمندی اهالی روستاهای شهرستان باشیم.

بخشعلی لطیفی تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و نیازمندی‌های روستاهای شهرستان از مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل انتظار می‌رود تا در زمینه توسعه مناطق روستایی شهرستان نمین اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار