مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: تعداد ضمانت نامه های صادره در سال جاری ۴۰۵ میلیارد ریال بوده است که حدود ۷۸۹ درصد میزان ضمانت های صادره رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۶۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی حسین‌نژاد  با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نهاد حمایتی بخش تعاون کشور است گفت: سال 93 را با تغییرات بنیادی و مدیریتی آغاز کرد. این تغییرات، سرآغاز حرکتی جدید در دوره فعالیت صندوق گشت تا با گذر از مراحل مقدماتی، پای به مرحله ای جدید از چرخه حیات خود گذارد. تغییر نگرش صندوق در عرصه خدمات رسانی به تعاونی‌ها منجر به دادن ارزش‌های جدید گردید که آثار و نتایج آن رفته رفته در عملکرد صندوق نمایان شده است.

حسین نژاد در بیان خدمات صدور ضمانت نامه افزود: در سال 93 حدود سه میلیون و 935 هزار و 414 ریال مبلغ درخواست صدور ضمانت نامه بود که حدود 3 میلیون و 201 هزار و 290 ریال مبلغ مصوب برای صدور ضمانت نامه بود و حدود 1میلیون و 594 هزار و 495 ریال صادر شد.

 مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در بیان وضعیت ضمانت نامه های در سال 93 گفت: وضعیت ضمانت نامه ها بر حسب مبلغ از ابتدا تا کنون به طور کلی عملکرد صندوق در سال 93 در قبول پرونده ( درخواست) بالغ بر 53 درصد، در تصویب 74 درصد و در صدور ضمانت نامه 50 درصد نسبت به سال 1392 رشد داشته است.

 وی ادامه داد: مصوبات صندوق در سال 93 از رشد 200 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است و این در حالی است که در سه ماهه آخر سال 93 نسبت به  مدت مشابه سال 92 رشد 5.7 برابری را در تصویب ضمانت نامه شاهد هستیم.

حسین نژاد در بیان وضعیت ضمانت نامه های صادره سال 93 گفت: به طور کلی بالغ بر 50 درصد از مصوبات صندوق در سال 93 به قرار داد صدور ضمانت نامه منجر شده است و این در حالی است که 81 درصد از پرونده های ورودی به تصویب ارکان اعتباری رسید. به این ترتیب در سال 93،به میزان 41 درصد از پرونده های پذیرش شده، موفق به دریافت ضمانت نامه از صندوق شده‌اند.

*وضعیت پرونده های سال 94

 وی در بیان وضعیت مقایسه ای ورودی پرونده ها در سال 94 اظهار داشت: تعداد کل پرونده ای بررسی شده و در حال بررسی تا پایان سه ماهه سال جاری، 65 پرونده بوده که 26 پرونده آن مربوط به بانک توسعه تعاون بوده، 24 پرونده سایر موسسات مالی- اعتباری و 15پرونده در خصوص ضمانت معاملات است.

 مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصریح کرد: مجموع مبلغ درخواست ضمانت نامه در سه ماهه اول سال 94 بالغ بر 945 میلیارد ریالی است که این مبلغ نسبت به درخواست های مشابه سال 93 که حدود 283 میلیارد ریال بوده با رشد 233 درصدی همراه بوده است. همچنین درخواست های مربوط به ضمانت نامه معاملات بالغ بر 185 میلیارد ریال بوده که با رشد 400 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 93همراه است.

حسین نژاد گفت: در سه ماهه اخیر ضمانت نامه های مصوب بیش از 868 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد 87 درصد و به لحاظ مبلغ227 درصد رشد داشته است.

 وی اظهار داشت: ضمانت های صادره در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر 405 میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که مبلغ ضمانت نامه های صادره در مدت مشابه سال 93 مبلغ 45 میلیارد ریال بوده است. ضمانت نامه های صادره صندوق از نظر تعداد 264 درصد و از نظر مبلغ بالغ بر 789 درصد رشد نموده است.

ارسال نظرات