رشته‌های فناوری در دانشگاه‌های خلخال تاسیس می‌شود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: رشته‌های فن آوری در دانشگاه‌های شهرستان خلخال تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۷۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، سید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال که در محل فرمانداری این شهر با حضور استاندار اردبیل و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود اظهار داشت: خلخال از دیر باز به دنبال علم، فرهنگ و هنر بوده و یکی از دلایل مهاجرت از این شهرستان، مناسب نبودن بستر کسب و کار می باشد و باید با توسعه علم و فناوری بتوانیم مانع مهاجرت در این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: مهاجرت موجب افزایش رشد منفی جمعیت در خلخال بوده و در این راستا باید مسئولین استانی و شهرستانی، زمینه مطالعات علمی در این شهرستان را رونق بدهند و با فراهم نمودن زیرساخت های ICT مانع توسعه نیافتگی و مهاجرت در این شهرستان باشند و با این روش شاهد توسعه خلخال خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تاسیس و راه اندازی رشته های فناوری در دانشگاههای شهرستان خلخال که یکی از قطب های علمی کشور محسوب می شود را در حال برنامه ریزی هستیم و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه فن آوری می توانیم بخش اعظمی از مشکلات و کسب و کار این منطقه را ساماندهی کنیم.

وی بیان داشت: ارتقاء فن آوری به ایجاد اشتغال سبب می شود و ارائه خدمات اپیکیشن در این شهرستان موجب درآمدزایی برای جوانان و فارغ التحصیلان و جویای کار این منطقه خواهد شد.

واعظی گفت: با اختصاص بودجه بالغ بر 158 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در استان اردبیل سرمایه گذاری کرده ایم و درصدد آن هستیم که خدمات 3G را در خلخال راه اندازی نماییم و با تقویت تجهیزات اینترنت در خلخال، به توسعه این شهر کمک کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرعت بالای اینترنت در استان را برای امسال در دستور کار داریم افزود: بخش خصوصی برای ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت خود در مناطق محروم و توسعه نیافته تلاش نماید و برابر قراردادی که با وزارت ارتباطات و فناوری دارد به خدمات دهی بپردازد تا موجب نارضایتی مشترکین نشود.

واعظی اظهار کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری جاده های خلخال و پوشش مناسب اپراتورهای تلفن همراه در این شهرستان، نیاز اساسی است که با راه اندازی سایت های سرویس دهی تلفن همراه در این جاده ها مشکل مردم و مسافرین در این شهرستان حل شود.

ارسال نظرات