مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد روستاهای اردبیل از خدمات تلفن ثابت برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۷۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نجف رجبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در جلسه شورای ادارای استان اردبیل اظهار داشت: جمعیت استان اردبیل در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است که 514 هزار و 500 شماره تلفن ثابت در سطح استان توزیع شده که ضریب نفود این تلفن‌های ثابت در حدود 43 درصد بوده که علی‌رغم این موضوع در حدود یک میلیون و 400 هزار شماره تلفن همراه ‌در استان واگذار شده است.

وی گفت:‌ در حال حاضر پوشش جاده‌ای همراه اول در راه‌های ارتباطی استان اردبیل در حدود 88 درصد و پوشش جاده‌ای ایرانسل نیز در حد 22 درصد بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود:‌ تعداد 70 هزار پورت اینترنت شرکت مخابرات در استان برای استفاده کاربران واگذاره شده در حالی که تعداد پورت‌های واگذار شده سایر شرکت‌ها در حدود 50 هزار پورت است.

رجبی تصریح کرد:‌ خوشبختانه از شروع به کار دولت یازدهم در حدود 917 کیلومتر به شبکه فیبر نوری استان اردبیل اضافه شده است که دسترسی به دیتا در حدود 12 گیگ بود و امروز به 30 گیگ رسیده است.

وی بیان کرد: حدود 1848 روستا در استان اردبیل وجود دارد که 984 روستا بالای 5 خانوار بوده و به تمامی این روستاها تلفن ثابت اعطا شده است.

ارسال نظرات