شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از سایر ارگان‌ها یاری‌گر جهاد دانشگاهی باشد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توقع ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که بیش از هر ارگان دیگری دست جهاد را بگیرد و از تضعیف آن، که یادگار خون شهدا و رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است، جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۷۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ایکنا، گودرز صادقی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگویی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولودهای انقلاب اسلامی ضرورتاً برای پاسخگویی به نیازهای فوری و ویژه کشور در زمینه فعالیت‌های علمی تأسیس شده است، گفت: اقداماتی که این نهاد در سال‌های نخستین تأسیس آن انجام داد از جمله در زمینه انتشار کتب دانشگاهی، انجام پروژه‌های کاربردی و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیل آن را در توسعه علمی کشور در دوران دفاع مقدس به اثبات رساند.
وی افزود: با وجود تلاطماتی که در تاریخ تشکیلاتی جهاددانشگاهی رخ داده که گاهی موجودیت آن را تهدید کرده، خوشبختانه این تشکیلات نه تنها به حیات خود ادامه داده، بلکه امروزه خود به یک مجموعه شکست ناپذیر تبدیل شده که در کنار سایر کارهای گذشته خود در زمینه آموزش‌های کاربردی هم توفیقات زیادی داشته است.
صادقی با بیان اینکه در سال‌های گذشته افزایش کمی بی‌رویه در پذیرش دانشجو و تعدد غیرمنطقی مراکز آموزش عالی در کشور زنگ خطری برای سلامت و تضمین کیفیت آموزش عالی را به صدا در آورده است، تصریح کرد: این بلبشو موجب تضعیف نظام آموزش عالی کشور بطور عام و جهاد دانشگاهی بطور خاص شده و خواهد شد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تأکید کرد: برای دمیدن روح انقلاب در سیستم آموزش عالی و ایجاد انسجام در بخش آموزش‌های کاربردی، باید نقش جهاد دانشگاهی تقویت و از ایجاد تشکیلات موازی اجتناب کرد.
وی اضافه کرد: معتقدم بخش غیردولتی در آموزش‌های کاربردی و مقطع کاردانی بطور کامل می‌تواند به جهاد دانشگاهی سپرده شود و در مقابل از آن تضمینات کافی برای تأمین کیفیت و استانداردهای لازم گرفته شود.
صادقی با بیان اینکه حیات و ممات این نهاد مقدس بسته به نقش‌هایی است که به آن واگذار شود، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر روز به روز از این نقش کاسته و حضور جهاد در عرصه‌های مختلف کم‌رنگ می‌شود.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توقع ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه بیشتر از هر نهاد دیگری است که دست جهاد را بگیرد و از تضعیف آن که یادگار خون شهدا و رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است، جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه مردم با توجه به شناختی که از مسئولین و پرسنل جهاد داشته‌اند، به این نهاد انقلابی اعتماد کرده‌اند، تصریح کرد: این اعتماد بطور کلی به همه نهادهای انقلاب وجود داشته و دارد؛ لیکن چون جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای متشکل از نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی بوده، موجب تقویت این اعتماد شده است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه قشر دانشگاهی به ویژه دانشجویان از پیش از انقلاب به عنوان قشر مرجع در تحولات اجتماعی پذیرفته شده بودند، خاطرنشان کرد: از همین‌رو نیروهای جهاد دانشگاهی به واسطه تعلق به قشر دانشگاهی از یک سو و برخورداری از ویژگی‌های انقلابی و دینی از سوی دیگر از مشروعیت و مقبولیت مضاعف برخوردار بوده‌اند.
وی اظهار امیدواری کرد: از این پس نیز با پاسداری از ارزش‌های اسلامی و نیز تقویت وجهه علمی این مشروعیت مضاعف پایدار بماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار