خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان در تشریح فعالیت‌های بسیج جامعه زنان از تولید مستند اسب تروا خبر داد و گفت: در این مستند جنگ یکصد ساله غرب با عفاف و حجاب به نمایش در آمده است.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۹۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

مینو اصلانی در نشست خبری روز قشر بسیج جامعه زنان که در حاشیه همایش ملی بانوی آب برگزار شد، فعالیت‌های بسیج جامعه زنان را تشریح کرد و گفت: بسیج جامعه زنان تاکنون توانسته‌ است بیش از 2 هزار مهد کودک قرآنی را در کشور راه‌اندازی کنند که هدف از راه‌اندازی این مهدهای قرآنی این بوده است که فرزندان ایران اسلامی از سنین پایین مسجد را پایه فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه استقبال و انتظار مردم راه‌اندازی بیش از این تعداد مهد قرآنی در کشور است، افزود: امیدوار هستیم بتوانیم تعداد مهدهای قرآنی در کشور را بیشتر کنیم.

وی به فعالیت‌های فرهنگی بسیج جامعه زنان نیز اشاره کرد و گفت: ما تولیدات زیادی را در این زمینه داشتیم و چند کار تلویزیونی قوی نیز انجام دادیم.

اصلانی تصریح کرد: سند اسب تروا یکی از کارهایی بود که یکصد سال جنگ دشمن با عفاف و حجاب را نشان می‌دهد و فیلم داستانی دیگری به نام غریبه‌ها نیز در مورد آسیب‌های اینترنتی تولید شد.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به تولید نماهنگ و بسیاری از تولیدات سینمایی و تلویزیونی در بحث فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: سایت‌هایی را در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم که از جمله این سایت‌ها می‌توان به سایت زنان شهید اشاره کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امسال بخش بین‌الملل آن نیز مورد توجه فراوانی قرار گرفت. در این سایت اسامی 7 هزار زن شهید کشور قرار گرفته‌اند و زندگینامه، وصیت‌نامه، خاطره و دست‌نوشته‌هایی از این زنان شهیده کشور بر روی سایت زنان شهید وجود دارد.

اصلانی همچنین سایت طنین یاس را یکی دیگر از سایت‌هایی دانست که بسیار در اقصی نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است و افزود: پژوهشکده مجازی عفاف یکی دیگر از فعالیت‌های مجازی بسیج جامعه زنان است که در نوع خود بی‌نظیر است چرا که این پژوهشکده به صورت علمی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند که شاید تاکنون بررسی علمی در زمینه عفاف و حجاب به این صورت در کشور وجود نداشت.

رئیس بسیج جامعه زنان یکی از اقدامات خوب بسیج را مقابله با ماهواره دانست و اظهار داشت: در مسیر مقابله با ماهواره تلاش می‌کنیم خانواده‌ها را اغنا کنیم و از طریق آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود با ماهواره و گرایش خانواده‌ها به آن مقابله کنیم.

اصلانی تصریح کرد: یک شبکه بزرگ نخبگانی از زنان نخبه کشور در سطح ملی، شهرستانی و استانی ایجاد شده است که به موضوعات مهم شهرهای خود می‌پردازند و با بررسی این موضوعات آنها را به کارهای علمی تبدیل می‌کنند که تاکنون این نشست‌ها و گفتمان‌ها خروجی‌های علمی زیادی نیز داشته است و توانسته زنان فرهیخته و دغدغه‌مند انقلابی را دور هم جمع کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سازندگی بسیج جامعه زنان تاکنون توانسته است کارهای زیادی را انجام دهد که از جمله آنها توجه به مشاغل خانگی و افزایش تولیدات صنایع دستی در تهران و شهرستان‌ها است که این عزیزان بتوانند از هر آنچه که قابل استفاده نیست محصولات خوبی را تولید کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان بررسی و تحلیل مسائل حوزه زنان را از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان دانست و اظهار داشت: نشریات زیادی در زمینه تحلیل مسائل علمی زنان منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به نشریه طنین اندیشه اشاره کرد که در این نشریه بحث‌های مختلف تحلیلی در مورد شبکه‌های مختلف ماهواره و ماهواره‌های مختلف انجام شده است.

اصلانی با بیان اینکه ما هر سال تلاش می‌کنیم فعالیت‌های جدیدی را به مجموعه فعالیت‌های بسیج اضافه کنیم، ادامه داد: حرکت جدیدی را به مناسبت روز 13 مرداد که به نام روز قشر بسیج جامعه زنان نامیده شده است، آغاز کردیم و آن این بود که باید با پدیده‌های زیست محیطی و معضلاتی که آنها را تهدید می‌کند مواجه شویم و از آنجا که پایه تمام تهدیدات برای محیط زیست کشور اسراف است توجه ما به این مسئله است که در انرژی، آب و بسیاری از نعمت‌های خدادادی اسراف نکنیم و آنها را پاس بداریم.

وی ادامه داد: در این زمینه کم و بیش کارهایی صورت گرفته است اما می‌خواهیم انسجام بیشتری در این کار وجود داشته باشد به همین دلیل همایش ملی بانوی آب را امروز برگزار می‌کنیم تا با پیروی از حضرت زهرا (س) بتوانیم در این مسیر و در زمینه فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در زمینه آب گام‌های مفیدی را برداریم.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: این همایش یک نقطه آغاز است و امیدوار هستیم بتوانیم آن را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم و بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در این مسیر سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

ارسال نظرات