خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در همایش ملی بانوی آب با بیان اینکه مکتب اسلام می‌تواند حافظ محیط زیست باشد، گفت: ترویج دفاع از محیط زیست از سوی نظام سرمایه‌داری یک طنز و لطیفه است.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۹۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در همایش ملی بانوی آب که به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار زن شهید انقلاب اسلامی گفت: 7 هزار زن شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس الگوی سوم زن را به بشریت معرفی کردند و در مقابل الگوهای غیرقابل قبول متحجر و کنج حجره یا سرگردان در میدان شهوت و لذایذ مادی، الگوی تمام‌عیار از زن متعالی را ارائه کردند.

وی ادامه داد: امروز شما زنان بسیجی که مسیر آن شهدا را ادامه می‌دهید، مفتخر به ارائه یک الگوی متعالی هستید، یاد تمام پیشتازان این عرصه و شهید مریم فرهانیان را که امروز به یاد او روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است و شهید فاتحی کرجو که حتی با زنده به گور شدن تسلیم خواست دشمن نشد و شهید طیبه واعظی که امسال را زنان بسیجی با نام او طی می‌کنند، گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: کاروان بزرگ زنان شهید، الگوی زنان برجسته‌ای هستند که در دنیا نظیری ندارند، زنانی که حجاب و حفظ کانون خانواده و علاقه به فرزند و همسر و مدیریت کانون خانواده را با حضور در مهمترین عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی و اقتصادی جمع کردند، در هیچ کجای دنیا چنین الگویی وجود ندارد که زن بتواند در اوج عفت، پاکدامنی و حیا در عرصه سیاسی و مبارزه نیز حضور موفقی داشته باشد و در هر دو میدان بدرخشد.

سردار نقدی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا این الگو وجود ندارد و این الگو فقط سبک اسلامی و تفکر بسیجی است که چنین زنانی را تربیت کرده است که فخر بشریت هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: به خاطر همین تأثیر عمیقی که این الگوی زن در جامعه بشری دارد، زنان دیگر کشورها مانند زنان در یمن، نقش خط‌شکن و پیشتازی را ایفا می‌کنند. همین الگو و نقش است که دشمنان بشریت و ظالمان را درهم شکسته است.

سردار نقدی افزود: بی‌سبب نیست که دستگاه استکباری و ابزار اقتصادی آنها تمام توان خود را به کار می‌گیرند و همت اصلی رسانه‌های استکباری، هدف قرار دادن این الگوی زن و هجمه به الگوی زن مسلمان است.

وی افزود: بی‌سبب نیست که دستگاه استکباری هزینه‌های هنگفت و غیرقابل باوری را برای ترویج بی‌بندوباری و فساد به کار می‌برند، چرا که آنها از گسترش الگوی زن مسلمان وحشت‌زده‌اند و با تعمیم این الگو به جامعه بشری، جایی برای ظلم، استکبار و زورگویی برای دشمنان بشریت نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: زن بسیجی، جا را برای زروگویی و استکبار تنگ می‌کند، آنها خود را در درخششی از زن بسیجی محوشده می‌بینند و این الگو صرفاً یک شعار نیست، بلکه زنان در همه مبارزات و پیشرفت‌های انقلاب از آغاز تاکنون محور بوده‌اند و 22 بهمن مرهون زنان انقلابی و ایثارگری آنها است.

سردار نقدی ادامه داد: فهرست بلندبالای زنان در فهرست ترور نقش آنها را در مبارزه با تروریسم نشان می‌دهد و در دفاع مقدس نیز زنان این نقش محوری را ایفا می‌کنند، چه در عرصه مادری که فرزندان خود را به جهاد ترغیب می‌کنند، یا در قالب همسرانی که مسئولیت‌های خانه را بر دوش می‌گیرند و همسرانشان را به میدان جهاد می‌فرستند، یا در قالب حضور مستقیم در میدان‌های نبرد یا امداد و پشتیبانی، در تمام این عرصه‌ها الگوی زن مسلمان بسیجی میدان‌دار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: پس از جنگ، هم‌اکنون در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و سازندگی کشور، خیل عظیم زنان تحصیلکرده، پژوهشگر و زنان دانشمند را داریم که حتی در عرصه‌های حساس مانند مسائل هسته‌ای جانباز تقدیم کردند و دوش به دوش دانشمندان هسته‌ای،‌ زنان ما تلاش کرده‌اند و تحقیقات کردند تا جایی که دشمنان را به غیظ انداختند.

سردار نقدی افزود: امروز اگر می‌بینید که با نام بانوی آب در سالروز بسیج زنان این اجتماع صورت می‌گیرد، جای تعجب نیست. زن بسیجی در هر زمان موضوع اصلی خود را پیدا کرده و مأموریت اصلی خود را پیدا می‌کند و هیچ‌گاه میدان را خالی نگذاشته است.

وی تصریح کرد: امروز اگر جامعه بشری و کشور ما با مشکل آب مواجه هستند، همانطور که زنان همواره در خط مقدم هستند، این‌بار نیز در خط مقدم حضور دارند تا نقش خود را به خوبی ایفا کنند. اگر در میدان‌های جنگی که یک میدان سخت و تیر و ترکش است زنان به خوبی درخشیدند، اینجا میدان اثرگذار فرهنگی است و خط مقدم در دست زنان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: تأثیر زن در گفتمان‌سازی قطعاً بیشتر از مردان است. تربیت فرزند، تربیت جامعه بشری است که یکی از بالاترین پست‌ها و جایگاه‌هایی است که برعهده زن گذاشته شده است. اوست که فرهنگ را می‌سازد.

سردار نقدی افزود: شما در این مسیر موفق‌ترین خواهید بود، چرا که زن هستید و در فرهنگ‌سازی جامعه مؤثرترین هستید، زیرا مسلح به بینش و دیدگاهی هستید که بالاتر از آن نیامده است و آن اسلام است.

سردار نقدی اظهار داشت: مصیبت‌هایی که برای جامعه بشری به وجود می‌آید، به دنبال ایده‌های وارداتی و فرهنگ‌های نچسب است که به جایی نخواهند رسید. از معضل اعتیاد تا فروپاشی خانواده، محیط زیست و آب با فرهنگ‌های وارداتی به جایی نخواهیم رسید. آن چیزی که اصالت دارد و خداوند به واسطه اولیایش برای بندگانش نشان داده است اسلام است. اینها در مکتب اسلام به ما آموخته می‌شود و حتی در کوچکترین حرکات زندگی ما، فرمول‌های حفظ محیط زیست آموخته می‌شود، این در مرام اسلام ما است.

وی ادامه داد: بزرگترین بلاهای جامعه بشری، اسراف منابع است. آنهایی که تفکرشان منبع این اسراف است، می‌خواهند پرچم دفاع از محیط زیست را در دست بگیرند، در حالی که از اساس، بنیان آن را می‌کَنند. ترویج دفاع از میحط زیست از سوی نظام سرمایه‌داری یک طنز و لطیفه است، چرا که اساس تفکر اقتصادی لیبرالی بر مصرف است و آنها موتور حرکت اقتصاد را مصرف بیشتر می‌دانند و جریانی که اساس آن مصرف بیشتر و اسراف است، چگونه می‌تواند حافظ محیط زیست باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: روزانه صدها محموله بر روی دریاها حرکت می‌کنند که برای توسعه شهرها و بی‌بندوباری‌ها، دریاها و فضا را آلوده می‌کنند و طبیعت را از بین می‌برند، آنها نمی‌توانند الگوی ما باشند، چرا که اساس زندگی آنها بر نابودی گذاشته شده است.

سردار نقدی ادامه داد: مکتب اسلامی می‌تواند حافظ محیط زیست باشد، چرا که از کوچک‌ترین واحد به زندگی وارد می‌شود. شما زنان بسیجی همانطور که در عرصه‌های دیگر خط‌شکن بودید، امیدواریم در این عرصه نیز خط‌شکن باشید. بسیج زنان، امروز حرکت بزرگی را رقم زده است. وجود نزدیک به صدهزار حلقه تربیتی که بسیج زنان در گوشه و کنار کشور سامان داده است، یک حرکت عمیق فرهنگی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر، مهدهای کودک قرآنی از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان است که اهمیت آن را از واکنش دشمن می‌توان دید. وقتی رسانه‌های استکباری در اولین اخبار خود نسبت به راه‌اندازی این مهدها واکنش نشان می‌دهند، این ارزش کار را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که ما با این اقدامات کشور خودمان را در مقابل توطئه‌ها بیمه می‌کنیم و اینکه دشمن حتی به مهدها نیز توجه دارد و برای آنها برنامه‌ریزی دارد و از راه‌اندازی مهدهای قرآنی احساس وحشت می‌کند. آنها می‌گویند حضور زنان بسیجی در این زمینه خطرآفرین است و از خدا می‌خواهم روز به روز به اندیشه‌های ارزشمند شما برکت روزافزون عطا کند و در این حرکت که در جهت حفظ محیط زیست آغاز کرده‌اید موفق باشید.

ارسال نظرات