113 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از صدور 113 هزار کارت ملی هوشمند در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس، اسد حسن‌زاده، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در گفت‌ و گویی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند به هموطنانمان در استان اردبیل بیش از 158 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که 31 هزار ثبت نام مربوط به چهار ماهه اول امسال است.

وی افزود: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند است که امیدواریم با همراهی و همکاری خوب مردم زمینه صدور کارت ملی هوشمند به سرعت برای همه هموطنانمان فراهم آید.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون در استان اردبیل موفق شدیم 113 هزار کارت ملی هوشمند را صادر کنیم، گفت: بیش از 90 درصد این کارت‌های صادر شده تحویل متقاضیان شده و تنها 10 هزار کارت موجود است که با مراجعه تدریجی هموطنانمان زمینه تحویل آنها به متقاضیان فراهم شد است.

حسن‌زاده از هموطنان خواست تا بر اساس ارسال پیامک به متقاضیان کارت ملی هوشمند نسبت به تحویل این کارت اقدام کنند تا مشکلی متوجه روند صدور و تحویل کارت هوشمند به وجود نیاید.

این مسئول با بیان اینکه در کل استان در 19 دفتر پیشخوان و ICT چهار مرکز پستی و 17 اداره و نمایندگی ثبت احوال امکان ثبت نام هموطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند فراهم شده است، بیان کرد: ما حتی با حذف مرحله پیش ثبت نام تلاش کردیم تا همه افراد به راحتی بتوانند در مرحله واقعی ثبت نام اقدامات قانونی را انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یادآور شد: در مراکزی که هموطنان مراجعه می‌کنند بعد از نوبت‌گیری و تعیین زمان باید متقاضیان به محل مورد نظر مراجعه کرده و تمام مراحل کار در همان محل اعم از عکس گرفتن به صورت زنده و انگشت‌نگاری و اسکن تمام مراحل صدور کارت ملی انجام شود تا در کمترین زمان امکان صدور کارت ملی برای هموطنانمان فراهم آید.

حسن‌زاده ادامه داد: افرادی که قبلا ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با کد رهگیری خود به همراه شناسنامه خودشان به دفاتر پیشخوان، ICT پست و یا ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و نسبت به طی شدن مراحل مختلف در صدور کارت ملی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای افراد بالای 15 سال که شناسنامه ‌آنها عکس‌دار است کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و با توجه به سرعت اجرای این طرح انتظار می‌رود در کمترین زمان بتوانیم خدمات مطلوبی را به هموطنانمان ارائه کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود گفت: بدون محدودیت خاص همه هموطنانمان که بالای 15 سال سن داشته و شناسنامه‌شان عکس‌دار است می‌توانند مراجعه حضوری داشته و زمینه بهره‌مندی از خدمات مربوط به کارت ملی هوشمند را برای خودشان و اعضای خانواده فراهم بیاورند.

ارسال نظرات