اکسپرس تریبیون:

تحریم‌ها خط لوله صلح را متوقف نکرد/ ناتوانی پاکستان دلیل توقف

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون طی گزارشی نوشت، فعالیت روی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به علت تحریم‌های ایران متوقف نشد بلکه در حقیقت، عدم توانایی پاکستان در تامین مالی پروژه و احداث این خط لوله دلیل اصلی توقف آن بود.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۹۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰


به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون طی گزارشی نوشت، انتظار می‌رود، توافق هسته‌ای ایران، موقعیت این کشور به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای را تقویت کند و برداشته شدن تحریم‌ها، همکاری‌ها در بخش انرژی به همراه دیگر بخش‌های اقتصادی را به شدت تقویت کند.

مهدی کاظم‌زاده مدیر یک شرکت مشاوراتی در لندن طی ایمیلی در پاسخ به این روزنامه گفته است: «البته، درست که موقعیت ایران پس از توافق تقویت خواهد شد اما به خاطر داشته باشید که اقتصاد ایران برخلاف عربستان بسیار متنوع است و برداشته شدن تحریم‌ها به رشد در بسیاری از بخش‌ها منجر خواهد شد. این رشد تنها مختص به بخش نفت و گاز نیست. »

این شرکت مشاورتی کاظم‌زاده یکی شرکت بین‌المللی در معرفی شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز است که نگاه عمیقی به بخش انرژی ایران دارد.

وی در مورد خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت، فعالیت بر روی این خط لوله به علت تحریم ها متوقف نشد بلکه در حقیقت، عمده توقف فعالیت به علت عدم توانایی پاکستان در تامین مالی پروژه و احداث این خط لوله بود.

کاظم‌زاده با اشاره به عدم توازن موجود در منطقه در مورد عرضه گاز گفت، بسیاری از همسایگان ایران در خلیج فارس در سال‌های آینده به واردات گاز طبیعی نیاز خواهند داشت. این کشورها شامل امارات، کویت و روزگاری در آینده عربستان هستند و ایران ظرفیت تامین گاز آنها از میدان گازی پارس جنوبی را دارد.

همچنین این تحلیلگر بخش انرژی در مورد احتمال صادرات گاز به کشورهای اتحادیه اروپا گفت: «من پتانسیل عظیمی در احیای خط لوله ناباکو یا چیزی شبیه آن می‌بینم؛ من در کنفرانس در وین حضور داشتم که مقامات ایران در آن نسبت به صادرات گاز به اروپا طی 5 تا 10 سال آینده تمایل نشان دادند.»

وی افزود: «نکته جالب توجه این است که کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا به همان اندازه که گفتم مشتاق است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار