مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت 200سند وقفی در سال جاری خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت رییس مذهب شیعه در 50 بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۲۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محسن غلامیان صدور سند ثبتی برای 500 وقف منفعتی را یکی ازبرنامه های امسال درحوزه حقوقی وثبتی وقف عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 200سند وقفی ثبت سامانه ثبت شده است.

حجت الاسلام غلامیان تعداد کل موقوفات استان را 300موقوفه با دو هزار و 898رقبه عنوان کرد و گفت:ازدواج، اشتغال جوانان، مسکن، بیماران خاص و همچنین کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت از مهمترین نیازهای استان برای وقف جدید است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای استان ثبت 85موقوفه را تعیین کرده است،افزود: ثبت موقوفات در استان از برنامه از پیش تعیین شده جلوتر است.

وی گفت:از تعداد موقوفات ثبت شده در سالجاری 24موقوفه در شهرستان کیار، 11بروجن، 21موقوفه در شهرستان های شهرکرد، بن و سامان، هشت موقوفه در فارسان وکوهرنگ و 9موقوفه در لردگان ثبت شده است که از این تعداد بیش از 15موقوفه منفعتی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: ادارات و دستگاهای اجرایی بیشترین سهم در بدهی موقوفات را در استان دارند که از سال 86تاکنون اجاره بهای موقوفه را پرداخت نکردند.

غلامیان افزود: آموزش و پرورش استان با 40مدرسه و27خانه سازمانی بیشترین میزان بدهی به اوقاف و امور خیریه استان را دارد.

حجتالاسلام محسن غلامیان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام صادق علیه السلام از برگزاری مراسم بزرگداشت رییس مذهب شیعه در 50 بقعه متبرکه استان در روز سه شنبه، 20 مردادماه خبرداد.

وی اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان، برپایی دسته‌های عزاداری، برگزاری مراسم عزاداری، اطعام و پذیرایی از زائران بقاع متبرکه استان را از ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سال روز شهادت امام صادق علیه السلام برشمرد.

به گفته وی، ویژهبرنامهای نیز به همین مناسبت در مرکز استان و در امامزاده دو خاتون سلام الله علیهم شهرکرد نیز برگزار خواهد شد.

غلامیان همچنین برگزاری طرح نشاط معنوی با فعالیت یک هزار و 64 مبلغ در امامزادگان شاخص استان را یادآور شد و از اختتامیه این ویژه برنامه معنوی در تاریخ 25 مردادماه خبرداد.

وی با اشاره به برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در استان تصریح کرد: این ویژه برنامه نیز با اعزام 100 مبلغ در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و امور خیریه استان با بیان اینکه تاکنون هیچ موقوفهای در زمینه ترویج فرهنگ عاشورا به ثبت نرسیده است، خواستار توجه واقفین به این مهم شد.

وی افزود: در حال حاضر تهران معین استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری ویژه برنامه‏های ماه محرم است که در همین راستا تا آخر امسال 300 مبلغ در زمینههای فرهنگی به استان اعزام خواهد شد.

غلامیان در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با ماه محرم 100 برنامه در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات