کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: اتکاء و توکل به خداوند متعال اولین گام برای خودسازی است و جوانان با مطالعه زندگی شهداء می‌توانند بستر لازم برای این مهم را فراهم کرده و زمینه رشد و تعالی روحی و روانی خود را مهیا کنند.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۸۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، کارشناس مسائل خانواده روز گذشته 16 مرداد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندس که در کانون بسیج اراک برگزار شد، گفت: شهداء بهترین الگوهای رفتاری برای نوجوانان و جوانان امروز هستند.

وی با بیان اینکه اکثر شهداء در 8 سال دفاع مقدس از قشر جوان هستند ادامه داد: جوانان اگر می‌خواهند در خدمت ولی خدا باشند باید خودسازی داشته باشند و از اعمالی که به خودسوزی منجر می‌شود پرهیز کنند و شهداء نیز با اطاعت محض از خدا و ولی‌امر توانستند به الگویی بی‌مانند برای جوانان تبدیل شوند.

این استاد دانشگاه افزود: جوانان کانون قدرت، شوکت و استعدادند و بدون تردید اگر این ویژگی‌ها را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند مقام بصیرت، رشادت و شهادت دست خواهند یافت و اما غفلت از این شاخصه‌ها انسان را به مرحله تباهی خواهد کشاند.

حجت‌الاسلام ماندگاری اتکاء و توکل به خداوند متعال را گامی برای خودسازی برشمرد و افزود: جوانان با مطالعه زندگی شهداء می‌توانند بستر خودسازی را فراهم کرده و زمینه رشد و تعالی روحی و روانی خود را مهیا کنند. شهداء در وهله اول هست بودن خداوند متعال را با تمامی وجود درک کرده و برای رسیدن به بصیرت و آگاهی دنبال یک منبع و آن هم قرآن کریم بودند؛ چراکه منبعی موثق‌تر از کلام وحی نیافتند.

کارشناس مسائل خانواده در پایان افزود: هدف از برپایی یادواره شهداء تبیین راه این دلاوران است که جوانان از راه و منش آنها باید فرمولی قابل اجرا برای خود ترسیم کنند تا بتوانند با حرکت در این مسیر راه رسیدن به قرب الهی را به دست آورند.

به گزارش ایکنا؛ سرهنگ محسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور جوانان در یاواره‌هایی که برای شهدای معزز هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: یادواره‌ها با هدف اشاعه آرمان‌ها و اهداف شهداء برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه شهداء مصداق مؤمنانی‌اند که با پروردگار خویش پیمان بستند و از عهد خود برنگشتند، ادامه داد: قوام و استقامت جامعه سالم در گرو  داشتن سربازانی متعهد است که فعل خواستن و خودکفایی را طنین‌انداز کردند و رمز این پیروزی نیز اطاعت از ولی‌امر است.

ارسال نظرات