امام جمعه اراک گفت: ایستادگی و خوداتکایی عامل پیروزی ملت ایران در برابر توطئه دشمنان است.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۲۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

آیت‌الله قربانغلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای تا مقطعی پیش رفته و در مرحله بررسی شورای امنیت و مجلس است، اظهار کرد: باید ملت ایران به عنوان یک ملت بزرگ دست به زانوی خود گرفته و در مسیر پیشرفت حرکت کند.

وی تصریح کرد: ایستادگی و خودباوری تاکنون رمز موفقیت و پیشرفت ملت ایران بوده است و از این پس نیز با کمک خداوند می‌توانیم در تمام ابعاد علمی، اقتصادی، اخلاقی و ... به توسعه دست یابیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت حفظ منابع و پرهیز از اسراف بیان کرد: منابع مالی کشور باید صرف تهیه اقلام مورد نیاز قرار گیرد و از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری شود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به توطئه جدید و اشغال قسمت‌هایی از شمال سوریه توسط دشمنان منطقه افزود: ملت ایران در برابر توطئه دشمنان در منطقه نیز راهی جز تلاش و ایستادگی ندارد.

وی بیان داشت: ملت همیشه در صحنه ایران در سایه رهبری و ولایت‌پذیری همواره باید تلاش کند تا از پیچ و خم‌هایی که دشمنان برای ما در منطقه طرح‌ریزی می‌کنند با موفقیت گذر کنند.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در انجام رسالت اصلی خود در آگاهی بخشیدن به مردم و جامعه باید تلاش کنند.

دری‌نجف‌آبادی از تلاش اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی اخبار و آگاهی‌رسانی به جامعه تقدیر کرد و بیان داشت: خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند و رسالت خطیری در این مهم دارند و باید با پیشرفت و ابتکار بیشتر و خلاقیت در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه استکبار و دشمنان امکانات و ابزار مالی، بنگاه‌های بزرگ خبری دنیا، ماهواره‌ها، ابزار سایبری و ... را در اختیار دارند و از آنها برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت امام صادق (ع) بیان کردند «سه خصلت است که در هر کس باشد منافق است، هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند، منافق فردی است که دروغ بگوید، وعده دهد تخلف ورزد و در امانتی که به او بسپارند خیانت کند».

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع)، افزود: مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) صبح روز سه‌شنبه ساعت 10 و 30 دقیقه با حضور دسته‌های سینه‌زنی و کاروان عزاداری و زنجیر‌زنی و اجتماع هیئت‌های مذهبی در میدان شهدا به سمت مصلای بیت‌المقدس و با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات