بمناسبت استقبال از 30 شهید غواص مازندران
مردم شهرستان سیمرغ از پرستوهای غواص و خط‌شکن آسمان ایران استقبال باشکوهی انجام دادند.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۵۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸





به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، 10 آلاله‌ سرخ وطن در قالب کاروان مقاومت، بصیرت، وحدت امشب وارد شهر شهیدان احمد و محمد کشوری شدند و مورد استقبال گرم مردمان سیمرغ قرار گرفتند.

امروز روزی بود که شهدای غواص و خط‌شکن در اوج عزت و مظلومیت پس از سه‌دهه خود را به ما نشان دادند، آنها با دستان بسته آمدند تا عظمت و قداست خود را به جهانیان اعلام کنند و سندی زنده از جنایت‌های پنهان رژیم بعث عراق باشند.

به‌راستی که شهدا زنده‌اند، آنها آمدند و مردم را نیز با خود به میدان آوردند؛ از زن و مرد گرفته تا دختر و پسر و پیر و جوان، امروز همه به بهانه‌ای، حضور داشتند.

عده‌ای برای دیدن همرزمان خود، عده‌ای برای تجدید میثاق با شهدا، برخی برای شفا گرفتن، برخی برای تبرک جستن از این کبوتران بال‌بسته و عده‌ای نیز آمده بودند تا بگویند ما نیز تا آخر هستیم، اما همه با یک عقیده مشترک آمده بودند و آن استقبال از شهدا بود.

Description: http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/05/18/13940518000003_PhotoL.jpg

شب گذشته شهر سیمرغ، میزبان 10 پرستوی مهاجر از کاروان 30 آلاله شهید غواص و خط‌شکن در مازندران بود و سیمرغ به برکت حضور این گواهان زنده، بوی دیگری داشت، این روز برای همیشه در یاد مردمان سیمرغ می‌ماند.

شنبه‌شب دیار شهیدان کشوری میزبان شهدای غواص و خط‌شکن عملیات کربلای چهار بود، این شهرستان در محور چهارم عبور کاروان شهدای غواص قرار داشت، کاروانی که از شهرهای فریدون‌کنار، بابلسر و بهنمیر گذشت و در مسیر حرکت خود از روستاهای دینه‌سر، تنبلا، پایین‌دسته، پهناجی، نجارکلا، جمال‌کلا و رکن‌کلا عبور کرد و استقبال پرشور مردم این روستاها در مسیر، باعث کند شدن حرکت کاروان شهدای غواص و خط‌شکن به سیمرغ شد.

Description: http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/05/18/13940518000002_PhotoL.jpg

با رسیدن کاروان شهدا به شهر کیاکلا، ازدحام جمعیت به‌حدی بود که مسیر پنج دقیقه‌ای ورودی سیمرغ تا خروجی جویبار در حدود دو ساعت به طول انجامید.

گرمای هوای شرجی سیمرغ با ورود کاروان شهدای گمنام به یک‌باره با نسیمملایم و خنکی همراه شد و گویی خورشید نیز از وجود نورانی این عزیزان شرمگین شده است.

مادران شهدا با در دست گرفتن سینی‌های نقل و شیرینی و میوه به نیابت از مادران و خواهران شهدا به استقبال پرستوهای مهاجر رفتند، سینی‌هایی که رنگ و بوی حنابندان داشت برای جوانانی که از بهترین لحظه‌های زندگی خود گذشتند تا با خصم زمان به نبرد برخیزند.

Description: http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/05/18/13940518000004_PhotoL.jpg

جانبازان و رزمندگان جبهه و جنگ نیز با حضور خود از هم‌رزمان سال‌های حماسه و ایثار، به نحو شایسته‌ای استقبال کردند.

کاروان شهدای غواص و خط‌شکن عملیات کربلای چهار پس از استقبال در میان اشک‌ها و نوحه‌های مردم این شهرستان به سمت جویبار حرکت کرد تا جویبار نیز معطر به عطر شهدا شود.

مسافران آسمانی معنویت خاصی به شهر بخشیده‌اند، حالا کوچه‌ها و خیابان‌های سیمرغ بوی شهادت گرفته است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها