استقبال باشکوه مردم مازندران از 30 شهید غواص

اشک آسمان مازندران برای شهدا درآمد

استان مازندران از هفته‌های گذشته خود را برای میزبانی از 30 شهید غواص آماده کرده بود و مقرر شده بود شهدای غواص از غربی‌ترین نقطه استان یعنی رامسر تا شرقی‌ترین آن یعنی شهرستان گلوگاه بر دستان مردم ولایت‌مدار مازندران تشییع و در چند شهر از استان به‌ خاک سپرده شوند.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۷۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳





خبرگزاری بسیج مازندران، از حدود یک ماه گذشته خبر تفحص چند تن از شهدای غواص بر سر زبان‌ها افتاد و ورود آن‌ها به میهن اسلامی فضای کشور را عطرآگین و سراسر نور و معنویت همراه با طعم شهادت کرد.

30 شهید تازه تفحص شده که در عملیات کربلای چهار شرکت داشتند، هفت تن از آن‌ها به نام‌های سیدحسن فاطمی و منصور مهدوی‌نیاکی از آمل، حسین‌علی بالویی از بهشهر، محمدصادق معلمی از ساری، سیدرضا میرفاضلی از چالوس، غلام‌رضا اسدی ولی‌آبادی از نوشهر و مسلم رسولی‌کناری از فریدونکنار شناسایی شدند و 23 شهید دیگر نیز گمنام هستند.

استان مازندران از هفته‌های گذشته خود را برای میزبانی از 30 شهید غواص آماده کرده بود و مقرر شده بود شهدای غواص از غربی‌ترین نقطه استان یعنی رامسر تا شرقی‌ترین آن یعنی شهرستان گلوگاه بر دستان مردم ولایت‌مدار مازندران تشییع و در چند شهر از استان به‌ خاک سپرده شوند.

ساعت هشت صبح روز 14 مرداد، 30 غواص شهید تازه تفحص‌شده از معراج‌الشهدای تهران تحویل سپاه کربلای مازندران شد و حدود 18 عصر آن روز به اردوگاه هفت تیر شهرستان رامسر منتقل و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، سپاهیان و دانشجویان بسیجی در این محل، با قرائت زیارت عاشورا مورد استقبال قرار گرفتند.

مراسم استقبال از شهدای غواص در مازندران به صورت رسمی از ساعت هشت صبح روز 15 مرداد با حضور جمع زیادی از مردم، مسئولان، دانشجویان، بسیجیان، خانواده شهدا و... در رامسر آغاز شد.

پس از رامسر نوبت به شهرهای شیرود، تنکابن، نشتارود، عباس آباد، سلمانشهر و کلارآباد رسید که هرچه به حضور بیشتر شهدا در استان مازندران می‌گذشت جمعیت استقبال کننده از شهدای غواص افزایش پیدا می‌کرد.

شهرهای چالوس، نوشهر، نور، رستم رود، ایزدشهر و محمودآباد در سومین روز از حضور شهدای غواص استان مازندران میزبان این 30 شهید خط‌شکن بودند.شهدایی که دست بسته رفتند تا ما امروز با دست‌های باز از نظام و آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.

آیین تشییع شهدا در حالی در تمامی شهرهای استان در حال اجراست که مقصد پایانی و محل تدفین آن‌ها در شهرهای بهشهر، خلیل‌شهر، گنج‌افروز بابل، ساری، شیرگاه سوادکوه‌شمالی، سوادکوه، محمودآباد، عباس‌آباد، میاندورود و ایزدشهر است.

30 شهید غواص در چهارمین روز از حضور خود در استان مازندران میهمان مردم شهرهای آمل، بابل، قائمشهر، فریدونکنار، بابلسر، بهنمیر، سیمرغ و جویبار بودند. مردم مازندران که با هیجان غیرقابل وصفی در مراسم تشییع شهدای غواص شرکت کردند، با بوی اسپند و گلاب فضا را معطر و با سر دادن شعارهای «گل‌های پرپر ز کجا آمده‌اند، از سفر کرب‌و‌بلا آمده‌اند» پیکر پاک شهدا را همراهی کردند.

وقتی که کاروان شهدا در نقاطی از شهر توقف می‌کرد؛ مردم با شور و هیجان خاصی به سمت تابوت شهدا می‌آمدند، همه تلاش می‌کردند تا دستی بر تابوت بکشند، اشک‌ها بود که از دیدگان ارادتمندان و عاشقان شهدا سرازیر می‌شد و امواج مردم بود که هر لحظه به سمت کاروان سرعت می‌گرفت.

شهدای غواص در پنجمین روز از حضور در مازندران به شرق استان رسیدند و میهمان مردم شهرهای گلوگاه، خلیل‌شهر، بهشهر، نکا، میاندورود، پل سفید، زیراب و شیرگاه بودند.

حضور زنان و مردانی که با اهدای گل، پاشیدن گلاب، دود کردن اسپند و سبدهای حنا با چشم‌های گریان راه‌شان را بدرقه کردند نشان از این دارد که 29 سال دوری از یار به سر رسید و با حضور گسترده خود مرهمی بر زخم‌های دل منتظر مادرانی نهادند که سال‌های درازی چشم به راه دوخته و منتظر قاصدک‌هایی بودند که بوی خوش فرزند دلبندشان را به مشام آنها برساند.

ملت ایران اسلامی باز هم با حضور پرشور خود در استقبال و تشییع شهدا بر آرمان والای شهدا و امام شهدا تاکید کردند و بار دیگر یاد و نام شهدا که از افتخارات و مفاخر ایران اسلامی به‌شمار می‌روند را زنده نگه داشتند.

30 غواص شهید همان جوانانی هستند که در عملیات کربلای چهار شرکت و جوان‌مردانه از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، اما در مقابل از سوی رژیم بعثی عراق در شلمچه در گودالی که از سوی دشمنان طراحی شده بود، زنده زنده دفن شدند.

ملت ایران اسلامی رشادت‌ها و دلاورمردی‌‍‌های شهدا را هرگز فراموش نخواهند کرد و همیشه در تمامی عرصه‌های انقلاب جا پای شهدا خواهند گذاشت و از ارزش‌ها و آرمان‌های آن‌ها دفاع می‌کنند.

گفتنی است، مراسم وداع با 30 شهید غواص در مرکز استان مازندران فردا شب با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان استانی و شهرستانی، مردم ولایتمدار مازندران و... در یادمان شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس ساری برگزار می‌شود.

در چهارمین روز مراسم استقبال شهدا در مازندران بالاخره آسمان استان هم شرمنده گریه های مردم شد و اشکش در آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها