در استقبال از شهدای غواص و خط شکن مازندران
مراسم وداع با شهدای غواص و خط شکن، سه شنبه شب همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلی نماز جمعه آمل و برخی شهرهای استان برگزار و در روز چهارشنبه تشییع و در زادگاه شان به خاک سپرده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۷۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹





خبرگزاری بسیج مازندران، شهدای غواص و خط شکن مازندران،گرچه شنبه هفدهم مردادماه 94 پس از 29 سال غربت، در میان استقبال بی نظیر و هق هق گریه های ملتمسانه یاوران ولایت آملی، مشایعت شدند اما این اخرین دیدار نبود.

چند روزی است که ماهی های تنگ خانه، دلتنگ آمدن بچه های رودخانه که نه رودخواره اروندند که دل به دریا زدند و از همه چیز خود گذشتند تا آب به دست یزیدیان نیفتند و باز حکایت مشک خالی و تیر سه شعبه تکرار نشود.

غواصان خط شکنی که دست بسته در خنکای نسیم بهشتی و در رقص شاپرک های عشق، عاشقانه سر به وصال مولای شان حسین(ع) سپردند و در کربلای 4 ، کربلایی دیگر آفریدند.

خط شکنانی که در منطقه عملیاتی جزیره ام الرصاص، قصه دود و آتش، عشق و جنون و روایت دلدادگی را با دستانی بسته و با زمزمه یا ابوالفضل بر روی خاک سرد نگاشتند و گفتند؛ یا حسین ما داریم می آییم.

و چه زیبا در میان چشمان منتظر مادران و پدران شهدا، بچه ها بعد از سالها چشم انتظاری به خانه آمدند.

امروز عطر دود و اسپند، حکایت از آمدن مهمانانی عزیز به شهر دارالمومنین داشت، امروز عاشورایی دیگر تکرار شد، اشکها امان و قرار را از همه ربوده بود و در میان هق هق گریه های ملتمسان دعا، فقط این جمله به گوش می رسید شهدا شرمنده ایم.

پیکر پاک و مقدس 20 شهید غواص و خط شکن عملیات والفجر 4 بر روی دستان ولایت مدار و شهید پرور شهر هزارسنگر آمل و در میان جمعیت بی نظیر قشرهای مختلف مشایعت کننده تشییع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد پویا در آمل، از میان 8 شهید احراز هویت، شهیدان سید مهدوی نیاکی و فاطمی متعلق به شهرستان آمل می باشند.

شهید سید حسن فاطمی، چهارم دی ماه سال 65 در منطقه عملیاتی ام الرصاص و در عملیات والفجر 4 بر اثر اصابت مستقیم گلوله آر.پی. جی هفت به شهادت رسید.

از زیبایی های تشییع شهدای غواص و خط شکن در شهرستان شهید پرور آمل، ازدحام بی نظیر جمعیت مشایعت کننده بود که پیکرهای شهدا را چون نگینی میان خود گرفتند و بارها در مسیر از توقف باز ایستاد و به همین علت، برخی از برنامه های از قبل پیش بینی شده در زمان خودش برگزار نشد.

در پایان به اطلاع مردم خداجوی شهرستان آمل، می رساند مراسم وداع با شهدای غواص و خط شکن، سه شنبه شب همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلی نماز جمعه برگزار و در روز چهارشنبه تشییع و در زادگاه شان به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها