در استقبال از 30 شهید غواص مازندران و اهتمام به حوزه پدافندی

موفقیت پدافند غیرعامل با اجرای اقتصاد مقاومتی

جانشین سپاه کربلای مازندران گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی گامی موفق در حوزه پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۸۵۵۲۹۰۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹





به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین محمد‌رضایی در همایش پدافند غیرعامل ویژه فرماندهان، مدیران و کارشناسان بسیجی مازندران در ساری اظهار کرد: پدافند غیرعامل تعریف ساده از پدافند عامل است.

وی با اعلام اینکه رهبر انقلاب نیز بر اجرای پدافند غیرعامل در کشور تأکید دارند، تصریح کرد: برای مصون ماندن از اهداف دشمن باید اجرای پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای همیشه مدنظر قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: دشمن از جهات مختلف تلاش دارد که ایران اسلامی را به چالش بکشاند و برای اجرای اهداف خویش برنامه مدونی را نیز تهیه و در دست اجرا دارد.

وی یکی از برنامه‌های طرح‌ریزی شده دشمن برای به چالش کشاندن کشور را موضوع مباحث اقتصادی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف دشمنان ما جلوگیری از رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان‌های این نظام است.

رضایی اضافه کرد: طرح دشمن برای رخنه در کشور با برنامه به صورت نرم بوده و این طرح نیز پیوسته در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با دشمن ابتدا باید شناخت دقیقی از اهداف دشمن داشته باشیم و آمادگی لازم را در بین مردم ایجاد کنیم، دشمن با طرح‌های مختلف اقتصادی تلاش دارد که مردم را از نظام جدا کند، برای مبارزه با دشمن باید آمادگی لازم در مبارزه با بحران را در دستور کار خویش قرار دهیم.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: برای ایجاد آمادگی در بین مردم نیاز است، مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل و از ظرفیت مردم برای رفع مشکل اقتصادی استفاده شود تا مردم خودشان در رفع مشکلات اقتصادی در کنار دولت و نظام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در کشور برای جلوگیری از جنگ اقتصادی که دشمن طرح‌ریزی کرد وجود دارد، گفت: طرح هر خانه یک کارخانه در کشور باید با الگوی از اجرای اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

رضایی یادآور شد: اگر بتوانیم طیف وسیعی از مردم را با خودمان در حوزه‌های مختلف همراه کنیم که اقدام بسیار مناسبی انجام دادیم، مردم می‌توانند به عنوان سربازان در برابر دشمن کار کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید باور کنند که جنگ اقتصادی در برابر دشمن داریم، تحریم‌ها اخیر نشان داد که دشمن وارد جنگ اقتصادی با کشور شده است، به همین منظور مردم در این حوزه نیاز است بیشتر ابعاد تحریم را بدانند و برای مقابله با تحریم راهکار مناسب ارائه دهند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: مردم وقتی تحرکات دشمن را به خوبی لمس کنند، متناسب با حرکت دشمن تحرک لازم از خودشان نشان داده و در حوزه رفتار و عمل با مسئولان و متولیان هم آهنگ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با دشمن در حوزه جنگ اقتصادی نیاز است دغدغه تولید در بین مردم نهادینه شود، گفت: ظرفیت‌های پنهان اقتصادی در کشور و مازندران شناسایی و نسبت به تأمین نیازمندی‌ها برای تولید مناسب و مورد نیاز استان برنامه مدونی تهیه شود.

رضایی با اعلام اینکه در گذشته شهرها برای تأمین نیازمندی‌های خود از روستاها کمک می‌گرفتند، افزود: در حال حاضر تولید بسیاری از محصولات در روستاها متوقف شد، عمده نیازهای مردم روستاها در شهر تأمین می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها در روستا هیچ‌گونه تولیدی ندارند، در حوزه اقتصادی باید تلاش کنیم که روستاها محور تولید باشند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: برای مبارزه با دشمن در جنگ اقتصادی نیاز است که نیازهای کشور در داخل تأمین شود، اجرای اقتصاد مقاومتی باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

وی اضافه کرد: برای موفقیت در پدافند غیرعامل بحث اجرای اقتصاد مقاومتی باید به صورت جدی پیگیری شود، بسیج در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه مدونی را تعریف کرده و راهکاری مناسبی نیز در این حوزه در دستور کار دارد.

رضایی در ادامه با اعلام اینکه یکی از مواردی که در حوزه پدافند غیرعامل به آن توجه شود، اصلاح الگوی مصرف است، افزود: منابع زیادی از انرژی کشور به سهولت از بین می‌رود یا اینکه از منابع در اختیار استفاده بهینه نمی‌شود.

وی در پایان خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای اجرای برنامه‌های اساسی در حوزه اقتصاد کشور شد و گفت: در این زمینه نیاز است که از آموزش و پرورش الگوسازی مناسبی شود، بسیاری از کشورها در این حوزه فعالیت کرده و نتایج قابل قبولی دریافت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها