خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

تعداد شهدای گمنام فارس به ۲۶۴ شهید خواهد رسید

ابراهیم خدادادی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از وجود 6 هزار شهید جاویدالاثر در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۹۶۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، ابراهیم خدادادی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس  از وجود 6 هزار شهید جاویدالاثر در سراسر کشور خبر داد و گفت: به بیان دیگر 6 هزار پدر و مادر هنوز از وضعیت فرزندشان مطلع نیستند که البته بسیاری از آن‌ها از دنیا رفته‌‌اند و بسیاری هم هنوز منتظر فرزندانشان هستند.

وی با اشاره به اینکه تا 15 فروردین‌ماه سال جاری 254 شهید گمنام در استان فارس تدفین شده اند که با این 10 شهید تعداد آن ها به 264 شهید خواهد رسید، گفت: از این تعداد قریب 100 شهید گمنام در شیراز به خاک سپرده شده‌اند لذا به دلیل وجود این تعداد شهدای گمنام و همچنین تعدد بقاع متبرکه در این شهرستان، از سوی مرکز عنوان می‌شود که ظرفیت شیراز جهت تدفین شهدای گمنام کمی اشباع شده است و بیشتر به شهرستان‌های دیگر اختصاص می‌دهند.

سردار ابراهیمی ادامه داد: این تعداد شهید گمنام در 67 نقطه استان فارس شامل 11 بخش، 5 شهر، 28 مرکز شهرستان، 11 مرکز نظامی، 7 مرکز دانشگاهی، یک روستا، 4 گلزار شهدا، یک اداره‌کل و 17 نقطه شیراز و حومه به خاک سپرده شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از میزبانی 10 پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این شهدا صبح روز سه‌شنبه، 20 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) وارد شهر شیراز می‌شوند و در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب مورد استقبال مردم و مسئولان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بعد از آن پیکر مطهر این شهدا جهت شرکت در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) انتقال داده می‌شود، افزود: به یاری خدا پیکر مطهر این شهدا را در شهرهای بهمن و ایزدخواست آباده، رامجرد مرودشت، پیر و دبیران شهرستان زرین دشت تشییع خواهیم کرد که در هر کدام از این شهرستان‌ها 2 شهید تدفین می‌شوند.

ابراهیمی با یادآوری اینکه تشییع پیکر مطهر این شهدا بعدازظهر سه شنبه و صبح چهارشنبه در شیراز صورت خواهد گرفت، گفت: چهارشنبه شب مراسم وداع با این شهدا در شهرستان‌های مختلف برگزار شده و در صبح پنجشنبه نیز تدفین خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: برخی عنوان کرده بودند که این شهدایی که طی روزهای آینده به شیراز آورده می‌شوند، غواص هستند در صورتی که در این دوره به استان فارس شهدای گمنام اختصاص نیافته است و این شهدا، غواص نیستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار