خبرهای داغ:
مشاور روانشناختی و خانواده گفت: شرط استحکام بنای زندگی آرامش خانواده هاست و این آرامش با شناخت زوجین از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی یکدیگر در زندگی حاصل می شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۱۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، سلمان طاهری در همایش مشاوره دینی و تربیتی کارکنان سپاه ناحیه بوئین زهرا، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم اصلی ترین هدف تشکیل خانواده را آرامش و مهر و محبت بین همسران بیان کرده است گفت: مهر و محبت بین همسران هدیه ای از جانب خداوند سبحان به بشریت است و باید این هدیه نفیس را قدر دانست.

وی با اشاره به اینکه ابراز محبت و شناخت از ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی همسر و احترام متقابل بین زوجین، آرامش را در خانواده حکمفرما می کند اظهار داشت: اگر آرامش در خانواده ای حکفرما شد بنیان آن خانواده مستحکم خواهد شد و امنیت در خانواده وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر زن و شوهر از همدیگر شناخت نداشته باشند و نحوه به آرامش رساندن همدیگر را بلد نباشند آنوقت است که آرامش یکی از زوجین در آرامش دیگری اختلال ایجاد می کند.

طاهری در ادامه به بیان تفاوت های زنان و مردان پرداخت و افزود: کل نگر بودن آقایان و جزء نگر بودن خانم ها یکی از این تفاوت هاست و اگر به این مهم توجه نشود در زندگی اختلال ایجاد می شود.

این مشاور روانشناختی و خانواده، با اشاره به اینکه عشق واقعی را می توان در زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یافت ابراز داشت: زندگی این دو بزرگوار برای مسلمین باید یک الگو باشد و در عصر حاضر هم زندگی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نمونه بارزی از عشق های پاک دنیوی است.

وی سپس به آسیب های طلاق در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اکثر خانواده هایی که  طلاق در آنها اتفاق می افتد فرزندان آن خانواده دچار عوارض و اختلالات روحی و روانی می شوند.


2001/
پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها