خبرهای داغ:
روابط عمومی مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین استان قزوین :
روابط عمومی مجتمع دیجیتال فرهنگی دیجیتال استان قزوین گفت: : افرادی باید وارد عرصه خبری شوند که دارای روحیه پرسشگری و ظرفیت بالا برای برخورد با افراد مختلف در راستای کسب اخبار باشند.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۴۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

 آرزو سلخوری روابط عمومی مجتمع دیجیتال فرهنگی  کاسپین استان قزوین  در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به " روز خبرنگار" اظهار کرد: خبرنگار چشم تیز بین جامعه و پل ارتباطی بین مسئولین و مردم است به طوری که ، در حال حاضر این شغل جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود.

 وی افزود: خبرنگاران با توجه به رسالتی که بر عهده دارند باید اخبار را به طور" دقیق" و "صحیح" منعکس کنند ،از سوی دیگر، مشاهده می شود افرادی خبرنگاران را" تربیون تبلیغاتی"خود قرار داده اند و از آن ها  در راستای  دریافت رپورتاژ و آگهی استفاده می کنند.

 "بی طرفی" و " راز داری" مهمترین اصل خبرنگاری

 این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران متعهد افرادی هستند که به اصول خبرنگاری پایبند باشند تصریح کرد: مهمترین اصلی که خبرنگار باید رعایت کند بی طرفی و اصل رازداری است که نباید این نکته تحت هر شرایطی از سوی خبرنگاران، فراموش شود.

 به گفته سلخوری، خبرنگار متعهد فردی است که در اخبار خود " حق و حقیقیت " را رعایت کند.

وی با اشاره به وظایف و رسالت خبرنگاران توضیح داد: وظایف و رسالت خبرنگاران به قدری گسترده است که در کلام نمی گنجد  این امر در حالی است که،ا"طلاع رسانی دقیق" و" صحیح" از موضوعات مهم و قابل توجه در این  زمینه است.

 خبرنگاران " روحیه پرسشگری" داشته باشند

 روابط عمومی مجتمع دیجیتال فرهنگی  کاسپین،استان قزوین  ادامه داد: افرادی باید وارد عرصه خبری شوند که دارای روحیه پرسشگری  و ظرفیت بالا برای برخورد با افراد مختلف در راستای کسب اخبار باشند.

 این فعال رسانه ای، اضافه کرد:" انگیزه" از دیگر ویژگی های مهم شغل خبرنگاری است چرا که این شغل از نظر مالی ثباتی ندارد .

 سلخوری با اشاره به افزایش خبرنگاران در سالهای اخیر افزود: این افزایش از نظر کمیت  خوب است به دلیل اینکه زمینه ساز توسعه فرهنگی است اما این امر زمانی  مطلوب تر است که افزایش کمیت، کیفیت را نیز به همراه داشته باشد.

روابط عمومی مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین استان قزوین با اشاره به اینکه ،پیش از این در استان قزوین در راستای ارتقاء سطح دانش رسانه ای فعالیت برجسته ای صورت نگرفته بود تصریح کرد:  طی سال های گذشته برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی از سوی خانه مطبوعات صورت گرفته است ، در  نتیجه ضروری است بیش از پیش ، به کیفیت اخبار و آموزش خبرنگاری برای افراد جدید الورود توجه شود.

 

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها