دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت آحاد جامعه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد احیای امر به معروف در تمام شهرستان‌های استان یزد ایجاد شد.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۵۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی اصغر دهقانی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از سال 1372 بنا به دستور مقام معظم رهبری با هدف احیای اصل 8 قانون اساسی راه اندازی و شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: اصل 8 قانون اساسی به عنوان مطرح ترین اصل فرهنگی موجود در نظام اسلامی مسئولان و جامعه اسلامی را به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر موظف می‌کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: در طول چند سال گذشته دولت‌های مختلف زمینه به وجود آمدن ستادی قوی با چارت مشخص و هدف کاربردی در راستای تحقق اصل 8 قانون اساسی را فراهم کرده‌اند.

دهقانی افزود: ستاد احیای امر به معروف در استان یزد دارای 5 معاونت سازمان‌ها و ادارات، اداری و برنامه‌ریزی، تشکل‌های مردمی، فرهنگی و معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی است، که به ریاست نماینده ولی فقیه و جانشینی استاندار وقت در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: در ستاد احیای استان یزد، معاونت سازمان‌ها و ادارات با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاونت فرهنگی با مسئولیت مدیرکل ارشاد اسلامی استان و معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی با مسئولیت دادستان نظامی استان یزد در حال فعالیت هستند.

وی مجموع فعالیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد را، در 3 بخش اجرای برنامه‌های ابلاغی از مرکز، اجرای شرح وظیفه پیوستی احکام ابلاغی به اعضای ستاد و اجرای مصوبات شورای ستاد احیای استان که متشکل از معاونین ستاد احیا، امام جمعه، استاندار، فرماندار، فرمانده انتظامی و سپاه الغدیر استان، مدیرکل دادگستری، مدیرکل اطلاعات، مدیرکل صداو سیما مرکز استان و مدیرکل ارشاد اسلامی است، دانست.

دهقان با اشاره به اینکه در تمام شهرستان های استان یزد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده، ادامه داد: تعیین سیاست‌ها و خط و مش اساسی در زمینه ترویج و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل‌گیری سیاست‌های مرتبط، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر و تعیین الگوهای رفتاری در جامعه، از جمله وظایف و تعهدات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد حفاظت از آمران به معروف و ارائه آموزش‌های اسلامی در اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از جمله بندهای درج شده در قانون جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان و کشور دانست.

وی با اشاره به اهمیت بیان لفظ حفاظت از آمران به معروف در راستای حفظ امنیت اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: در این قانون بحث تذکر لسانی و آموزش‌های مربوط به نحوه تذکرات لسانی  در جامعه به عهده سپاه و بسیج گذاشته شده است.

دهقان زمینه‌سازی به منظور مشارکت همه جانبه آحاد مردم و دستگاه‌های اداری و رسانه‌های عمومی، پیگیری اقدامات انجام شده در راستای قانون، تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مخلف جامعه، آموزش و پژوهش در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی ظرفیت‌ها تشکل‌های مردمی، حمایت همه جانبه از اقدامات آمران به معروف و ناهیان از منکر و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با راهکارهای اجرائی فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر تعهدات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان و کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین 24 ماده و نوزده تبصره در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: تعیین و اصلاح عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن شرایط جامعه و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی را از مهمترین رسالت‌های در دستور کار این ستاد در استان یزد دانست.

 

ارسال نظرات