استاندار یزد گفت: نقشه توسعه سرمایه‌گذاری استان یزد تدوین می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۶۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: روز خبرنگار بر اساس ارزش‌های شهدا و شهید صارمی بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در نهادینه شدن آرامش و امید نقش مفیدی دارند، گفت: وقتی کسی وارد عرصه خبرنگاری می‌شود، مشکلات و سختی‌های این حرفه را در نظر داشته و با آگاهی نسبت به این موارد عرصه خبرنگاری را انتخاب کرده است.

استاندار یزد با اشاره به پیشنهاد رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد مبنی بر ایجاد صندوق قرض‌الحسنه ویژه خبرنگاران، تصریح کرد: در صورتی که چنین صندوقی ایجاد شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران را مرتفع نماید.

وی در پاسخ به این سوال که چه طرحی برای پساتحریم در یزد در نظر گرفته شده، گفت: نقشه توسعه سرمایه‌گذاری استان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حال تدوین است که مانع معطلی سرمایه‌گذاران در استان شویم.

استاندار یزد عنوان کرد: تلاش دولت این است که تورم را مهار کند و در سال 95، این تورم را به نرخ یک رقمی و زیر 10 درصد برساند.

میرمحمدی در ارتباط با نقد عملکردها توسط مسئولان، گفت: هرجایی عیب و ایرادی وجود داشته باشد، اصحاب رسانه نقد می‌کنند و مردم آگاه می‌شوند، هر جایی هم مورد پسند باشد مطالب منعکس می‌شود تا مردم از آن اطلاع داشته باشند.

وی در ارتباط با اشتغال در یزد، گفت: در این زمینه اولویت با افراد بومی یزد است مگر اینکه تخصص لازم در یزد وجود نداشته یا جنبه کارگری و سختی داشته باشد که جوان یزدی حاضر به انجام آن نباشد.

استاندار یزد در ارتباط با نرخ بیکاری در یزد، عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری یزد 6 و 7 دهم درصد است که به صورت فصلی بررسی و کم و زیاد می‌شود.

میرمحمدی کم آبی را از مهمترین مشکلات استان یزد دانست و گفت: در این زمینه دو طرح انتقال آب از بهشت آباد به یزد یکی از این طرح‌ها است که دو روز قبل عملکرد این طرح به ما گزارش شد.

وی یکی از مهمترین حوزه‌های مصرف آب را بخش کشاورزی دانست و گفت: در این زمینه طرحی ارائه کردیم که منتظر اعتبار و بودجه برای آن هستیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: شرکت چادرملو و گلگهر برنامه انتقال آب از خلیج فارس برای نیازهای صنعتی خودشان را داشته‌اند و با امضای قرارداد آن، طرح تهیه شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه این طرح کمکی به استان در زمینه توسعه در یزد است، گفت: اگر آب به یزد بیاید، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و ضروری‌ترین کار برای استان یزد بحث تامین آب است.

استاندار یزد در ارتباط با حوزه‌های انتخابیه یزد در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد ما این بوده که با توجه به معیارهای مختلف، 5 حوزه در نظر گرفته شود اما تاکنون این پیشنهاد در مجلس مورد تایید قرار نگرفته است.

 

ارسال نظرات