كتاب پوشاك سنتي استان سمنان در جلسه كارگروه گردشگري استان سمنان و در جمع شماري از مسئولان و با حضور استاندار سمنان رونمايي شد.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۸۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، اين كتاب تاليف "حميدرضا حسني، ژيلا مشيري و مريم سلمانيان" از كاركنان اداره كل و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است كه به تازگي وارد بازار كتاب و نشر شده است.

در اين كتاب انواع پوشاك سنتي استان به طور مجزا در رابطه با مردان و زنان، كودكان و نوزادان، فصل، معيشت، قشر بندي اجتماعي و مراسم، از نظر جنس و رنگ ، تزئين‌ها و زيورها و ... و  در نقاط مختلف استان مورد بررسي و معرفي قرار گرفته است.

نحوه تهيه پوشاك، حرفه‌ها و مشاغل مرتبط با پوشاك و زيورها و تغيير آنها در دهه‌هاي اخير، پوشاك در ادبيات شفاهي و باورها و عقايد از ديگر فصل‌هاي اين كتاب است.

در مقدمه اين كتاب به قلم خواجه بيدختي مدير كل ميراث فرهنگي استان سمنان آمده است: "پوشاك هر قوم نشانه اي از پاي بندي و اعتقاد آن قوم به ميراث فرهنگي گذشته است."

اين كتاب با حمايت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و در راستاي طرح مردم نگاري پوشاك سنتي كشور چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها